Speeldagen OJC

De spelregels van de reguliere speeldagen:

In principe gelden de standaard NGF golfregels en local rules. Local rules staan aangegeven in het clubhuis van de betreffende golfbaan
Inschrijven voor de OJC wedstrijden doe je via SoGolf of via ojcweesp@outlook.com

Op de speeldag verwachten we iedereen om 12.00 uur aanwezig. Je kan dan tijdig je inschrijfgeld voldoen, ontvangt de spelregels van de speeldag, scorekaarten worden uitgedeeld en je hebt dan voldoende tijd om naar je starthole te lopen. We starten om 13.00 uur sharp.

Deelname van een speler:

1. Een OJC-speler is (of voelt zich) tussen de 20 en 65 jaar (smokkelen blijft toegestaan) en in principe te beschikken over handicap 36 of lager. Hogere handicap? Overleg dan even met ons.
    Aan- en afmelden via SoGolf of berichtje naar ojcweesp@outlook.com. Afmelden na de woensdag voorafgaand aan de speeldag brengt wel 10 euro met zich mee. Dit zijn de kosten die vanaf die datum voor je catering worden uitgegeven.
  2. Het inschrijfgeld ontvangen we graag via een tikkie of contant (dan bij voorkeur gepast) wanneer je op de speeldag bij een club arriveert. Het inschrijfgeld bestaat uit, greenfee, hapje/drankje en de prijzenkast.

Als je je op de dag zelf moet afmelden bel dan even met 06-53448333 of 06-15077216

OJC Dagwinnaar

Er wordt gewerkt op basis van dagprijzen dus elke speeldag vallen er leuke prijzen te verdelen. Niet alleen voor de nummers 1, 2 en 3 maar birdies en de neary of longest worden ook beloond. En er is ook nog een 'help-de-nummer-elf-de-top-tien-in-prijs! Gelijk geeindigd? Dan gaat de laagste handicapper voor. Wees wel aanwezig bij de prijsuitreiking, want prijzen worden alleen uitgereikt als je ze in ontvangst kan nemen!

OJC Jaarwinnaar
Maar er is ook een jaarcompetitie: We hebben maximaal 28 deelnemers per wedstrijd.  De nummer 1 krijgt 1 punt, de nummer 2 krijgt 2 punten, etc. Als je niet meedoet krijg je max. deelnemers +1

Om in aanmerking te komen voor de titel ‘Jaarwinnaar’, moet je in elk geval 5 wedstrijden hebben meegespeeld. De uitslag van het OJC Weekend wordt ook meegenomen in de jaarcompetitie. Hiervoor nemen we óf de uitslag van de zaterdag, óf de gemiddelde uitslag over de twee speeldagen. Dit varieert een beetje per spelvorm maar laten we natuurlijk tijdens het OJC Weekend weten. Van de 7 wedstrijden die je dus kan spelen, tellen de beste 5 resultaten. Degene met het laagste puntenaantal over die 5 wedstrijden wordt de winnaar van de OJC Jaarcompetitie.

Je kan de jaarprijs: Een bal Met Je Naam In Het Ballenkabinet!! alleen in ontvangst nemen als je deelnemer bent op de laatste speeldag, anders schuift deze door!! Zet 17 september dus vast in je agenda.

Birdie- en strokeplay jaarwinnaars
Naast de ‘gewone’ jaarcompetitie met als ultieme prijs Je Bal Met Naam In Het Ballenkabinet!! is er ook nog een aparte birdiecompetitie en strokeplaycompetitie.

Strokeplay: elke speeldag maken we bekend wie de beste strokeplayspeler van die dag was. Jaarwinnaar is degene die in drie wedstrijden het laagste resultaat weet te behalen. Om de OJC spirit erin te houden halen we je playinghandicap van het totaal af.

Birdies: Jaarwinnaar is degene die in alle wedstrijden de meeste birdies heeft gehaald. Elke birdie is 1 punt, een eagle brengt je er 2. Een albatros levert je 3 punten op.

Longest of Neary: bij elke wedstrijd zetten we degene die de longest of de Neary heeft geslagen ook in het zonnetje. Hiervoor kennen we geen jaarwinnaar maar doen we een prijs per wedstrijd.

De overall birdie- en strokeplaykampioenen worden tijdens de laatste wedstrijd van het jaar bekend gemaakt. Ook hier geldt: je kan alleen winnen als je op de laatste speeldag aanwezig bent, anders schuift je prijs door.

OJC Weekend
Het weekend is het jaarlijkse tweedaagse uitstapje van de OJC naar een grote baan. Twee dagen 18-holes spelen, met overnachting en allerlei leuke extra's. Altijd een topweekend! Kijk voor meer info op onze weekend-pagina.

Disclaimer
De competitie is een vrijwilligersinitiatief georganiseerd vanuit de Golfvereniging Weesp. Geen rechten of plichten kunnen worden ontleend aan deelname. De vrijwilligers van de OJC stellen zich niet verantwoordelijk voor schade of letsel in welke vorm dan ook. Iedere deelnemer aan de OJC doet dit naar eigen inzicht en voor eigen verantwoordelijkheid. De OJC houdt zich het recht voor om mensen uit te sluiten van deelname.