Timing, coaching en een jokerbal

Van start met 28 instuivers met een code oranje op komst! Al om 10.00 uur verwachtten we enorme plensbuien, maar de timing was net als verleden week geweldig. Slechts een paar spetters aan het einde. Alleen niet voor Beat, want die moest de niet-geslagen nearybal bij de dames gaan ophalen. Met de buggy en niet alleen vanwege de tijd welke hiermee was gemoeid, maar vooral vanwege het inmiddels losgebarsten noodweer.

Spelvorm dit keer stableford met als extra spelvorm een 'jokerbal'. Deze bal mocht naar keuze in totaal 6 keer (holes) ingezet worden waarbij je behaalde score dan met één slag werd verminderd. Belangrijk dus... houd de bal in het spel want bij verlies kon deze niet meer ingezet worden. Keuzes maken dus.

Enfin... ik startte met Wil van Horssen, Sjoerd Bron en Lida van Oostveen op hole 1 en als ervaren knikkeraar durfde ik meteen de jokerbal in te zetten. Immer gerade aus, holes uitzoeken zonder dwarse waterhindernissen en onder bezielende (gewenste) coaching van Sjoerd kom ik wel vaker tot goede resultaten. Waarbij het ook leek dat hij zich opofferde want meerdere ballen van Sjoerd hebben een andere bodem gezien dan die van onze golfbaan. De vaak stralende lach van Wil en het geheime doosje van Lida (snoepjes) erbij en de ochtend kon niet meer stuk.

Maar nu weer genoeg gezwetst; tijd voor de uitslagen!

Birdies (alleen echte)
Slechts 2 dit keer, namelijk José Salazar en Paul Baarbé.

Neary
Geen neary bij de dames. Bij de heren wel een hele scherpe neary geslagen door José Salazar. De neary lag zo dichtbij dat we ternauwernood een heerlijk rondje hebben gemist. Volgende keer nog 15 cm meer en dan...

Uitslag dames
1.  37 punten  Loes Philips
2.  32 punten  Wil van Horssen

Uitslag heren
1.  38 punten  Paul Baarbé
2.  37 punten  Ben Bruggeman
3.  37 punten  Driekes van de Weert

Tot de volgende instuif met zoals het er nu uitziet veeeeel beter weer en met de ...spelvorm?

Paul Baarbé

Geplaatst op: 14-06-2019