Code donkerbruin

Code donkerbruin, die was voor de koffie die klaarstond op vrijdag 7 juni toen de leden die dit seizoen hebben meegedaan aan de C-competitie zich verzamelden in het clubhuis. Zij speelden vandaag om de Fred Looijer Cup. Fred Looijer is de grondlegger van de C-competitie en heeft destijds de beker beschikbaar gesteld. Hij is inmiddels overleden, maar de traditie leeft voort.

De wedstrijdleiding was er in geslaagd om een aantal gezellige flights samen te stellen uit diegenen die zich hadden aangemeld. Uiteraard waren er ook deelnemers aan de competitie die vandaag niet aanwezig konden zijn. Jammer.

Ondanks de alarmerende berichten van het KNMI kon er om half elf begonnen worden met prima weer voor deze stablefordwedstrijd. Wel een zeer stevige wind, maar dat was handig om als excuus te gebruiken voor een bal die niet terecht kwam op de plaats waar je 'm wilde hebben.
Uw verslaggever (en tevens invaller bij de competitie ) speelde in een flight met Ferdinand Vermeulen en Vrony van Veen. En ja hoor, erg gezellig.
Tegen de klok van twee uur was iedereen weer terug op 't honk en konden we nog lekker even op het terras zitten. De prijsuitreiking vond plaats in het clubhuis. Daar werden we verrast door een bord vol lekkernijen, samengesteld door Leo, de kok. Heerlijk, stokje saté, toast met zalm, minisalade en een bitterbal, wat wil je nog meer.

En dan de uitslagen en de prijzen
De neary bij de dames was voor Marjolein Bosman en bij de heren Peter Jager.
Birdies waren er voor Ferdinand Vermeulen (2x), Roy Bihari, Kees Eitjes en Ineke Koper.
De eerste prijs bij de dames was voor Vrony van Veen met 34 punten. De tweede prijs voor Bert de Haan met eveneens 34 punten en Roy Bihari werd derde met 33 punten.
Zij werden allen verwend met een heerlijke fles wijn van Slijterij Overmars, de leukste slijterij van Weesp!

En dan de teamwinst. Het team van Peter Jager kwam als winnaar uit de bus met 30.2 punten, nipt gevolgd door het team van Beat Scheidegger met 29.8 punten. Nummer 3 was het team van Kees Braam met 29.3 punten. Yvonne Tuin werd met haar medespelers geheel in stijl (degradeerde van hoofdklasse weer naar de eerste klasse) vierde. Zij haalden 24.2 punten.

De cup werd overhandigd aan de captain van het beste team van de dag te weten: Peter Jager. Hij mag de cup een mooi plaatsje geven in zijn huis en 'm af en toe eens afstoffen.
Tot slot nog een afsluitend woordje van Gerrit de Vries en toen was deze geslaagde dag al weer om.
Fred Looijer zou tevreden zijn.

Gea Noë

Geplaatst op: 11-06-2019