De instuif van 5 juni

Gisteren voorspelde de buienradar zware onweer- en regenbuien, code oranje zelfs. Maar daarna zou het droog en niet koud worden. En er kwam onweer en ook regen, hoewel van dat laatste had onze tuin graag wat meer willen hebben.

Vanmorgen vroeg na de wekker als eerste de buienradar opgezocht: regen. Maar buiten was geen spat te zien. Op de golfbaan aangekomen werden de buienradars vergeleken.
Zijn er dan meerdere buitenradars? Ja kennelijk wel. Bij de een zware regenbuien, bij de andere wat spatjes. De laatste hadden gelijk: slechts een hier en daar een paar druppels.

25 Instuivers speelden vandaag het “Drie stokkentoernooi”. Sommigen hadden een week lang lopen dubben welke stokken mee zouden gaan, er waren instuivers die een ijzeren 7 als putter gebruikten. Een enkeling had genoeg aan drie stokken. En heel opvallend: dit keer werd de neary door de heren niet geslagen.

De uitslag:
Birdies door Wim Vinju, Ferdinand Vermeulen en Roy Bihari
Neary bij de dames: Wil van Horssen

Dames:
1.  59 slagen  Loes Philips
2.  63 slagen  Vrony van Veen

Heren:
1.  45 slagen  Michiel Hiemstra
2.  55 slagen  Fred Nelis
3.  59 slagen  Roy Bihari

Volgende week gaan we de Joker wedstrijd spelen. Daarvoor is een gekleurde bal nodig.
Tot dan!

Wil van Horssen