Instuif; bron voor vernieuwende spelvormen

Woensdagochtend, dus weer instuifochtend. Gauw nog even mijn nieuwe fairway wood ophalen in Bussum en dan gelijk naar de baan. Nog even oefenen met de nieuwe club op de driving range (geen succes) en dan hup de baan in.

Een goede opkomst, maar nog voldoende ruimte voor meer dames om mee te doen. Kom op ladies!
Na het 'indelingswerk' verwelkomden Tiny en Michiel ons. Ze hadden ruimhartig gebruik gemaakt dat op instuifdagen andere spelvormen geïntroduceerd mogen worden.
We gingen deze keer een genderneutrale strokeplay doen met volledige handicapverrekening. We mochten van de 1e 9 holes 1 hole wegstrepen, evenzo van de 2e 9, echter niet hole 17. Bovendien was er geen max gesteld voor aantal slagen, dus net zo lang doorgaan tot je uitgeholed was. De genderneutrale neary stond op hole 1/10.

Samen met Wilfried Meun en Henk Wieringa starten op hole 2. Onze ronde stond in het teken van elkaar helpen/motiveren/attenderen. De resultaten hiervan waren wisselend, maar hebben wel geholpen ons spel te verbeteren.
Na afloop nagenietend op terras met drankje in heerlijk zonnetje.
De berekening van het aantal netto slagen bleek achteraf toch niet zo simpel meldde de Wedstrijdcommissie ons. Er waren leden die toch hole 17 hadden weggestreept. Dus wat extra werk voor Tiny en Michiel, maar uiteindelijk waren ze eruit.

Ook deze dag mocht ik van moeders weer lekker buiten spelen.

Birdies: Ed de Groot, Wim Engelenburg, Tiny Scholten, Theo de Kok en Gert Weijman
Neary: Ed de Groot

Uitslag