UP Events nieuwe eigenaar Golfbaan Weesp

Afgelopen week is het Bestuur van Golfvereniging Weesp door Gerhard van Galen en Friso Verhoeve geïnformeerd dat de grip op de eigendomsrechten van de golfbaan en bijbehorende gebouwen per 15 april 2024 is overgedragen aan evenementenbureau UP Events uit Amsterdam West.

De golfbaan zal op basis van de gebruiksovereenkomst tussen UP events en Gerhard van Galen en Friso Verhoeve tot 2026 door het huidige team gerund en onderhouden worden. De wedstrijden en evenementen die de Wedstrijdcommissie voor het komende jaar heeft gepland zullen dan ook gewoon doorgaan. Ook verandert er niets voor de Golfschool. Over de situatie van de Horeca zijn gesprekken gaande.

Ondanks dat veel van de baan onveranderd blijft, zullen enkele veranderingen in de baan uitgevoerd worden om de evenementen van UP Events mogelijk te maken. De chipping green gaat verdwijnen om tijdelijke activiteiten mogelijk te maken. Voor evenement-gerelateerde activiteiten zal hole 1 in twee fasen verdwijnen. Hole 2 zal de nieuwe hole 1 worden en zal bereikbaar gemaakt worden via een nieuw aan te leggen pad. Om toch 18 holes te behouden, zal de bestaande hole 8/17 worden opgedeeld in twee nieuwe holes, waar een nieuwe green en gewijzigde tees in overleg met de vereniging aangelegd worden.

Het Bestuur begrijpt dat deze verandering onduidelijkheid oplevert. Zodra relevante informatie beschikbaar is, zul je door het Bestuur ingelicht worden. Na afloop van de komende jaarvergadering zullen Friso en Gerhard een toelichting geven en voor zover mogelijk, je vragen beantwoorden. De komende week zullen alle baanleden door Friso en Gerhard middels een nieuwsbrief geïnformeerd worden.

Bestuur Golfvereniging Weesp

Geplaatst op: 21-04-2024