Eerste x met nieuwe clubs

Na de lange winterstop was het eindelijk weer eens zover, de eerste Herenmiddag van het nieuwe seizoen. Voorafgaand aan het praatje van Paul Baarbé vertelde Henk Steffens in het kort iets over de overname van de golfbaan. In de toekomst zal moeten blijken welke gevolgen dit gaat hebben. Er werd al druk gespeculeerd tijdens ons rondje. Maar nu over naar de Herenmiddag: de Neary was op hole 1 / 10, er stond een aardig windje en we mochten op hole 17 – nu het nog kan –  over de driving range slaan. Ik ben trouwens benieuwd of het iemand gelukt is.
Voor het eerst met mijn nieuwe aangemeten clubs was het af en toe wel zoeken naar de afstand en de richting (4 x waterbal). Na de eerste 9 holes gespeeld te hebben stonden er welgeteld 9 punten genoteerd op mijn scorekaart. Wat kan het golf soms een vervelend spelletje zijn. Mijn tweede 9 ging een stuk beter en ik was met 31 punten achteraf redelijk tevreden. Ik had niet verwacht dat ik met deze score net boven mijn flightgenoot Fred Nelis zou eindigen door de ruling 'de laatste 9 tellen bij gelijk aantal punten'.

Tot 6 mei bij de tweede Herenmiddag, lekker in het mei zonnetje zonder wind.

Michel Liverani

De uitslag