De finale!

Vrijdag 25 augustus, tijd voor de derde en laatste Zomeravondwedstrijd. Oorspronkelijk waren er 33 inschrijvingen maar door 5 afzeggingen (allemaal legitieme redenen hoor) bleven er 28 over wat flink wat gehussel in de startlijst opleverde. Maar zoals altijd kwam alles weer goed en na een korte intro door Hans Schouten kon iedereen iets tegen zessen richting zijn/haar starthole vertrekken om weer eens te proberen met hetzelfde aantal balletjes terug te komen als waar mee werd begonnen.

Terwijl in het centrum van Weesp het Sluis & Bruggenfeest losbarstte hadden we weer een fijne avond op de baan. Het zonnetje kwam er nog even bij, de temperatuur was aangenaam, alles prima. En wat ook prima was, zo bleek na terugkomst, waren de scores. Zestien spelers scoorden 30 of meer punten, wel opvallend dat er toch maar twee birdies vielen. Op naam van Astrid Drenth en Roy Bihari. De neary op hole twee was voor Erik Hansma.

Het dagklassement:
1. Peter Janneman: 40 punten
2. Carla Dolfin: 38 punten
3. Gerard Stevens: 36 punten

Michiel Hiemstra had er ook 36 maar een hogere handicap dan Gerard. Hij greep dus net naast de ijsbon van Nelis.

En dan was er deze avond natuurlijk ook nog de finale! De twee beste resultaten over drie wedstrijden telden hiervoor.
Na de wereldscore van Wil van den Hoogen in juli besloot ze om maar gewoon op vakantie te gaan, want eigenlijk kon de beker haar niet meer ontgaan. Peter Janneman en Gerard Stevens hebben nog zeer goede pogingen gedaan om in de buurt te komen, allebei 74 punten en daarachter met 69 Carla Dolfin, Michiel Hiemstra en Roy Bihari. Maar de 80 van Wil was niet meer te verbeteren.
Wil, de beker staat op je te wachten wanneer je weer terug bent. Gefeliciteerd met het zomerkampioenschap!

Astrid Bonefaas

Geplaatst op: 28-08-2023