Raar

Zo raar! Daar waar de normale Texas Scramble-teams dit jaar verstek laten gaan, te zien aan de ingeleverde kaarten, zo succesvol zijn de drie Texas Scramble Shuffle middagen dit seizoen verlopen. Zo ook vandaag. Een deelnemersveld vol oudgedienden en een paar nieuwelingen hadden zich aangemeld voor een gezellige middag om een goede teamscore neer te zetten.
Het aardige aan de shuffle is dat de teams door de wedstrijdleiding worden ingedeeld en er een afgewogen mix gemaakt wordt tussen de hoge en lage handicappers. Dus iedereen kans op winst.

Opvallend was verder dat er zowaar 15 dames (en 21 heren) aanwezig waren. En dan te bedenken dat de Damesmiddag op maandag dit seizoen een zachte dood gestorven is, wegens het gebrek aan deelneming. Niettemin een volle bak dus. Blij mee.

Mede door het voortreffelijke golfweer ging iedereen goedgemutst de baan in. Er waren ups en downs, maar zo gaat dat nu eenmaal in de golfsport. Uiteindelijk iedereen blij en op een keurige tijd (16.00 uur) richting het terras.

De regie vandaag was in handen van Yvonne Tuin en Gea Noë die vanaf het terras en het bankje bij de afslag van hole 1/10 de boel nauwlettend in de gaten hielden.
Ondank nog een paar kleine ‘bedrijfsongevalletjes’: Paul Baarbé raakte gewond door een bramenstruik en Sylvia van der Laan besmeurde haar hagelwitte broek door een struikelpartij op de afslag van hole 3 (de mat ligt los), verliep alles op rolletjes. Kortom een heerlijke golfdag op onze mooie korte (maar oh zo moeilijke) baantje.

En dan de prijsuitreiking. Nadat het gezelschap op het terras tot stilte werd gemaand begon Yvonne met een min of meer onverwachte prijsuitreiking die niet bij vandaag hoorde. Ofwel, de seizoenswinst van de Zomeravondcompetitie. Ditmaal gewonnen door Wil van den Hoogen die de laatste wedstrijd van deze competitie niet aanwezig kon zijn maar door haar monsterscore eerder in deze competitie niet meer in te halen was. Zij mocht de beker in ontvangst nemen (en houden) alsook een lekkere fles Rosé en een kraslot. Erg leuk, vooral als je er niet op rekent.

De overige uitslagen van deze middag hieronder.

1e met 35 slagen netto – Tini Bruggeman, Henk Wieringa, Martin Scholten en Wilfried Meun
2e met 38 slagen netto – Loes Philips, Wil van den Hoogen, Barry Jaspers en Charly IJfs
3e met 39 slagen netto – Mieke van der Linden, Marjolein Bosman, Wim Vinju en Dirk Jan Ubbels
4e met 41 slagen netto – Jacques van Vessem, Els Lutgerink, Tiny Scholten en Peter Janneman
5e met 42 slagen netto – Wil van Baarsen, Sylvia van der Laan, Paul Baarbé en Kees Eitjes
6e met 42 slagen netto – Wil Kok, Ineke Kope, Ruud Andringa en Liesbeth de Jongh
7e met 43 slagen netto – Carla Dolfin, Desiree Overdiek, Quino van de Velden en Wien Philips
8e met 43 slagen netto – Max Dolfin, Willem Demper, Peter van den Hoogen en Coos de Nijs
9e met 47 slagen netto – Driekus van der Weert, Ben Bruggeman, Rie Zevering en Robert Andringa

In de keuken vandaag had Jos zijn fantasie weer losgelaten op de borrelhap (meloen met ham, yakitorispiesje en een gefrituurde garnaal), genoeg om de trek die altijd om een uur of vier aanwezig is, te stillen. De prijzen voor deze middag die bestaan uit 1e prijs: borrel plus bitterballen en tweede prijs: alleen bitterballen werden ook nog meteen verzilverd. Kortom, het liep weer als een trein.

Gea Noë

Geplaatst op: 05-09-2023