Als alles samen komt…

De Wedstrijdcommissie van Golfvereniging Weesp telt 8 leden die over het algemeen in wisselende duo’s het grote aantal wedstrijden bedenkt en (grotendeels) organiseert. Het Weesper Open is daarop een uitzondering, dan is het alle hens aan dek en dragen we allemaal ons spreekwoordelijke steentje bij.

Met de voorbereidingen voor dit toernooi wordt al een kleine twee maanden van te voren begonnen en vanaf dan leven we met z’n allen een beetje naar de wedstrijddatum toe. Er is veel te regelen en vele grote en kleine dingetjes behoeven aandacht. In de laatste twee weken neemt het app-verkeer nadrukkelijk toe, wie kan nog even dit, wie doet nog even dat…? En hebben we gedacht aan..?

En dan is het ineens 20 augustus en komt alles samen. In totaal 66 deelnemers aan de start waarvan een derde ‘van buiten’, dat was een mooie opkomst. Alle deelnemers werden begroet met een koffie/thee vergezeld van een heerlijke petit-four. Bij de inschrijftafel volgde nog eens een consumptiebon, een logoballetje en voor de niet-baanleden een kortingsvoucher om snel nog eens terug te komen.

Er werd gespeeld in vier categorieën: dames en heren strokeplay en dames en heren stableford. Na de ochtendronde werden er alvast aardig wat birdies uitgedeeld: Kees Eitjes, Tom Lammers (2), Herman Weinans, Bas Overwater, Ad de Rijk, Kees Kooyman, Albert Drenth, Gert Weijman, Martijn van den Berg en gelukkig ook nog een dame: Jacqueline van de Linde die ook de neary op hole 4 sloeg. Die voor de heren stond uitdagend op hole 6 en werd in de 1ste ronde door Tom Lammers geslagen. In de tweede ronde verbeterde hij zichzelf (de naam van Tom zal nog vaker vallen in dit verslag…).

’s Middags gingen de birdieballetjes naar Iwan Pinas, Raymond Foekens, Michel Liverani, Wilfried Meun, Mia Pols, Yannick van Wijhe, Pradeep Mann (2x), Jacques van Vessum en Randolp Zeeman. En het applaus voor de neary’s was voor Rob Breman en Ilse Oltmann.

Zo rond 18.00 uur kon de prijsuitreiking van start en kon de mooie prijzentafel verdeeld worden onder de gelukkigen.

Dames Stableford
Jacqueline van de Linden
Astrid Bonefaas
Hermi de Rijk

Heren Stableford
Thomas Zwols
Maikel van Raaij
Jos Smeehuijzen

Dames Strokeplay
Sigrid Markus
Ilse Oltmann
Mandy Schulte

Heren Strokeplay
Tom Lammers
Eric van de Water
Pradeep Mann

Prachtige resultaten voor de overall winnaars, de wisselbekers gingen naar hen. Thomas Zwols sloeg 45 stablefordpunten bij elkaar en Tom Lammers had aan 56 slagen genoeg om hole 18 af te ronden. Heren gefeliciteerd! Een verdienstelijke prestatie op een baan die je niet (goed) kent en die niet bepaald als gemakkelijk staat aangeschreven. We zien jullie volgend jaar graag terug om de titels te verdedigen!

Een hartelijk gemeend dankjewel voor onze sponsoren, want zo’n evenement kan niet zonder en werd mede mogelijk gemaakt door Golfbaan Weesp, Brasserie Golfbaan Weesp, Golfvereniging Weesp, Boermans Electrotechniek en Pedicurepraktijk De Rijk. Fantastisch, deze bijdragen!

En een dikke pluim voor onze vrienden van de horeca. Na zowel de ochtend- als de middagronde stond er een fijn buffet klaar voor de spelers en werd iedereen vriendelijk en vlot voorzien van drankjes. Koele drankjes wel te verstaan want ja… wie zich afvraagt wat nou de meest ingewikkelde taak van die achtkoppige Wedstrijdcommissie was op die mooie zondag? Dat was toch wel het regelen van veel zon en weinig wind. Met man en macht aan gewerkt. Maar gelukt!

Dank aan iedereen die erbij was 20 augustus!

Ad, Astrid, Gea, Hans, Henk, Paul, Trudy en Yvonne

PS. Voor ons archief zijn we nog op zoek naar foto's van het Weesper Open. Heb jij nog foto's op je telefoon staan? Dan zou het fijn zijn als je die wilt sturen naar wedstrijden@golfverenigingweesp.nl

Bekijk de gehele uitslag

Geplaatst op: 26-08-2023