De Zomeravondcompetitie

Onwennig omdat het al lang geleden is dat ik een stukje mag (zeg maar moet) schrijven, probeer ik wat gedachten op papier te krijgen.

Als tennisser en golfer had ik het afgelopen week moeilijk om te kiezen voor het Weesper open tennis toernooi of de Zomeravondcompetitie. De tennissers onder ons hebben woensdagavond genoten van de clinic gegeven door Martin Verkerk met bijbehorende demonstratie wedstrijd. Dat laatste werd gesponsord door onze golfbaaneigenaren Gerhard en Friso. Friso die het zelfs aandurfde om tegen Martin te spelen. Hij werd getrakteerd op enkele moeilijke services en zag tot zijn schrik enkele ballen door de tramrails om zijn oren vliegen. Maar hij stond er!

Omdat ik zelf niet meedeed kon ik de laatste avond van juni inschrijven voor een gezellig partijtje golf onder voortreffelijke omstandigheden.

Mijn flight mocht op hole 1 starten maar dat begin was voor de helft van ons vieren niet zo geslaagd. Martin S. (huidige privacy wetgeving) presteerde het om de eerste twee ballen in het water te slaan en hij heeft de hele avond moeite gehad om zijn balletje droog te houden. Gelukkig had hij op hole negen een goede afslag, die hem aanmoedigde ook de tweede negen te spelen. Resultaat totaal 15 ballen in het water. Een poedelprijs zou niet mis staan maar ja dan moet je gaan klaverjassen.

Met zijn buggygenoot Jacques van V. leverden beiden een strijd tegen zichzelf om tot zeg maar 20 stablefordpunten te  komen.

Met Carla D. ging het een stuk beter. Zij sloeg op hole 2 met de grote knots de bal het dichtst bij de vlag en deze neary werd niet meer verbeterd. In een gemoedelijk moment tijdens de wedstrijd liet zij zich ontvallen dat echtgenoot Max D. niet zo gecharmeerd was van het feit dat zij zoveel de driver gebruikte.

Wij drieën hebben geprobeerd haar te overtuigen dat ze voor één keer maar haar eigen weg moest gaan en niet te luisteren naar Max. We horen wel hoe dit afloopt.

Als contrast met Martin en Jacques ging het dus goed met zowel Carla als ook met mijzelf. Al maanden geen deuk in een pakkie boter geslagen en nu reeg ik de ene par na de andere aan elkaar. Veel dank gaat dan ook uit naar Roderick die mij met een paar lesjes weer op de goede weg bracht met onderstaand resultaat.

De uitslag van de eerste Zomeravondwedstrijd begint met een birdie voor Tiny S. de echtgenote van eerder genoemde Max, Liesbeth de J. met de vermelding dat die over bijna 30 meter werd gemaakt en ondergetekende.

De neary zie boven en verder was de derde plek voor Roy B. met 34 punten, de tweede voor Max met 36 en ikzelf eerste met 38 stablefordpunten.

De prijzen bestonden uit een waardebon van Nelis Ijssalon en ik weet al wat ik neem. Een notenkraker, klinkt niet alleen als muziek in de oren maar smaakt alsof een engeltje op je tong piest.

Gerard Stevens

P.S. Inschrijven voor de volgende twee avonden is nog mogelijk.

Geplaatst op: 02-07-2023