Een leerzame middag

Op 1 juli werd het tweede Debutantentoernooi van dit jaar gespeeld en ook nu met een mooi bezetting van 16 deelnemers. Voor een reguliere wedstrijd zou dat een laag aantal zijn maar bij de debutanten zijn flights van twee, soms drie, ideaal. Er loopt immers nog een ervaren begeleider mee en die kan op deze manier veel aandacht geven aan de spelers.

Deze deelnemers hebben allemaal een handicap boven de 36 en zijn veelal beginnende golfers. De tips die zij van hun begeleiders krijgen zijn dus zeer welkom. Het is geen les maar er is veel aandacht voor handigheidjes als waar je het beste je tas kan neerzetten, hoe je pitchmarks repareert of hoe/waar je een bal moet droppen. De wedstrijd gaat over 9 holes, maar daarna volgt er nog een uitdaging: het tellen van de stablefordpunten! Grappig is vooral om de uitleg te volgen want in dit geval leiden er echt vele wegen naar Rome en blijkt dat iedereen zijn eigen manier heeft om te rekenen. Gelukkig wel allemaal met dezelfde uitkomst!

En dus kon de balans opgemaakt worden en de prijsuitreiking plaats vinden:

Dames
4e    Thea Jacobs, 13 punten (de derde prijswinnares was al naar huis dus Thea kreeg het balletje)
3e     Arda van Klooster, 15 punten
2e     Grace Imamkhan, ook 15 punten maar een lagere handicap
1e     Jacqueline Dudink, 16 punten

Heren
3e    Patrick van Marsbergen, 11 punten
2e    Guus Donker, 15 punten
1e    Hidde van Engelenburg, met 19 punten. Van wie zou hij het talent hebben....  :)

Met dank aan Bas, Gea, Gert, Hans, Loes, Monica, Trudy en Wim voor de fijne & deskundige begeleiding.

Een oproep aan alle lezers van dit stukje met een handicap boven de 36: je kan je alweer inschrijven voor het derde (en laatste) Debutantentoernooi van dit seizoen. We spelen dat op 12 augustus 2023. Wil je (ook) eens buiten een wedstrijd om een ronde willen lopen met iemand die al wat langer speelt? Dat kan ook! In beide gevallen kan je contact met ons opnemen via wedstrijden@golfverenigingweesp.nl

Graag tot ziens!

Yvonne Tuin & Astrid Bonefaas