Langste dag van het jaar

Het is alweer de 'langste' dag van het jaar, deze keer kunnen we maximaal genieten van het aantal zonuren.

Voor ons is het bijna anderhalf jaar geleden dat we een wedstrijd van onze Golfvereniging hebben gespeeld. Het is een prachtige avond met een heerlijke temperatuur, een mooie avondzon en af en toe een zacht briesje voor de verkoeling. We mogen de baan in met René en Corrie Brandt.

De spelvorm Greensome staat op het programma, wat betekent dat ieder van het setje een bal afslaat. Vervolgens kies je de beste bal en ga je om en om verder. Best duidelijk, dus verder met het rekenwerk. Beide exact handicaps moeten opgeteld en door 2 worden gedeeld om de playing handicap te bepalen. Heeft de heer van het stel de laagste handicap wordt van geel gespeeld, heeft de dame de laagste handicap wordt het rood. Voordelig voor ons, want ik heb als dame de laagste handicap. Alles is helder en vanaf hole 6 begint onze ronde.

Het mooie vanavond is dat je je af en toe een foutje bij de afslag kunt permitteren. Na de afslag volgt overleg, het bepalen van de juiste lijn en het netjes afmaken van de hole. En zoals het ook in het dagelijks leven gaat vullen Michel en ik elkaar goed aan vanavond. Geldt overigens ook voor onze flightgenoten. Na hole 9/18 worden we getrakteerd op een glas Sangria en een broodje Pulled Chicken.
Daarna vrolijk door om na 18 holes op het terras plaats te nemen voor het rekenwerk. Het is een erg aangename zomeravond. En ook hier worden we nog een keer verwend met een plankje met diverse lekkernijen. Zo is eigenlijk iedere deelnemer weer een winnaar vandaag.

Tijdens de prijsuitreiking wordt de spanning langzaam opgevoerd en langzaam maar zeker realiseren we ons dat we het alle vier goed gedaan hebben. We blijken de 'topflight' van de avond te zijn: René en Corrie winnen de tweede prijs en wij mogen de eerste prijs in ontvangst nemen.

Ik wil de organisatie van de wedstrijd bedanken voor het uitdenken en regelen van alles en ook voor het bedenken van de originele prijzen, de horeca voor de lekkernijen en de golfbaan en zijn vrijwilligers die ervoor zorgen dat we toch keer op keer kunnen genieten van onze mooie sport.

Ilse Oltmann en Michel Liverani

Naam Stf pt   Gem. hcp