Een prachtige tweede Herenmiddag

Maandag 8 mei is het tijd voor de tweede Herenmiddag en de eerste die ik meespeel sinds ik lid ben van de vereniging. Met 19 heren is het – zoals ik begrepen heb – een matige opkomst, al hebben we prachtig weer. Met ongeveer 20 graden kan het jasje al snel uit.

De neary staat op hole 2 en deze wordt al heel snel door Iwan Pinas geslagen en ligt op 1,2 meter van de vlag. Meerdere ballen belanden nog op de green, maar het lukt niemand om hem er nog dichterbij te krijgen.
Naar verhouding met het aantal spelers zijn er veel birdies geslagen, vier in totaal. Deze zijn voor Sjoerd Bron, Iwan Pinas, Arnold Reinen en Driekes van der Weert.

Driekes zit hierdoor ook dichtbij de 3e plaats met 34 punten, maar de handicap van Arnold Reinen is 0,2 lager, dus de derde plaats gaat met 34 punten naar Arnold.
De 2e plaats is voor mijn flightgenoot Michiel Hiemstra die met 36 punten uit de baan komt. Dit is voor hem helaas niet genoeg om bij de 41 punten van mij in de buurt te komen. Ik hoorde de term duikboot al langskomen, maar ik zal al mijn kaarten netjes indienen om mijn handicapdoel van dit jaar te gaan halen. Deze dag is hij in ieder geval weer 0,8 punt gezakt.

Dirk Jan Ubbels

Geplaatst op: 10-05-2023