Even je aandacht

Het golfseizoen is weer op stoom en ook de clubkampioenschappen zijn aanstaande. Mooie wedstrijden die open staan voor de vele leden van onze vereniging en die bij regelmaat verrassende uitslagen kennen.

Matchplay: last call!
Let op: voor de Matchplay kan je je nog tot uiterlijk a.s. woensdag 10 mei inschrijven! Het is een leuke competitie die start met een poulefase. Er wordt voornamelijk gespeeld op vrijdagavond, maar kan je niet, dan spreek je gewoon samen op een ander moment af. Matchplay wil zeggen dat de som van de gewonnen, gelijkgespeelde en verloren holes de winnaar aangeeft. Heel verrassende uitslagen zijn mogelijk en doe ook mee als je een wat hogere handicap hebt (je herinnert je vast nog wel de openingswedstrijd van het laatste WK voetbal waarin Saoedi Arabië tegenstander Argentinië versloeg!). Alles is mogelijk en je verzekert je in elk geval van leuke speelrondes in de poule. De tijd dringt, dus meld je snel aan via SoGolf. Open voor iedereen met max handicap 54.

Strokeplay
Ook voor dit clubkampioenschap is de inschrijving geopend. Bij strokeplay telt het aantal slagen wat je maakt en ook hier kan je prima meedoen als je handicap nog wat hoger is. Wat heb je tenslotte te verliezen? De speler met de wat lagere handicap heeft de spanning tenslotte nog als extra tegenstander. En er worden verschillende poules gemaakt, een voor de lagere handicappers en een voor de hogere handicappers zodat je niet komt te spelen met iemand waarmee je een groot handicapverschil hebt. We spelen dit clubkampioenschap op 17 & 18 juni.

Texas Scramble
Geen clubkampioenschap, wel een succesformule. Op 29 april werd het Texas Scramble seizoen geopend met een overvolle openingswedstrijd. Vervolgens hebben we drie maandagmiddagen voor dit spel gereserveerd maar is ook de maandcompetitie weer gestart. Speel met wie je wilt en wanneer je wilt een leuke ronde Texas Scramble. Gooi de scorekaart (verkrijgbaar bij de receptie) in de speciale postbus in het clubhuis en maak met je flight kans op een bitterballenvoucher. Per maand zijn er twee winnende teams. Een team mét handicapverrekening en een team zonder.
Win je niet? Dan win je toch. Want dit is echt een leuk spelletje waarin saamhorigheid en teamwork een rol spelen en we de individuele golfrondes even achter ons laten.

De Wedstrijdcommissie

Geplaatst op: 11-05-2023