Er gebeurde van alles

Het herenmiddagseizoen is begonnen. Paul Baarbé en zijn assistent Michiel Hiemstra hadden hun handen vol aan de last minute wijzigingen. De oorzaak was de overvloedige regenval van de voorgaande uren. De buggies mochten de baan niet in en enkele deelnemers haakten af. Toch gingen we met 20 optimisten de baan in. Terecht, want er is nagenoeg geen regen gevallen tijdens het spelen. Er stond wel wat wind, wat het golfen extra uitdagend maakte. Wellicht mede daardoor werden er maar vier birdies geslagen. Ook waren er wat problemen met de paraplu’s en er is, helaas, zelfs een elektrische trolley in het water verdwenen. Gelukkig kon die met tas en al weer uit het water worden getrokken. Kortom: er gebeurde van alles.

De wedstrijdvorm was Strokeplay met 75% handicapverrekening. Na alles wat je tot nu toe las zal het duidelijk zijn dat er geen superscores waren. Dat deerde niemand, in het clubhuis werden we verwelkomd door de horeca met een broodje bal met pittige pindasaus. Iedereen was in no time weer op temperatuur.

De wedstrijdleiding garandeerde mij dat het de volgende keer veel beter weer zal zijn, dus heren: komt in grote getale!

Neary
Peter Janneman