Ganado!

GANADO (gewonnen)

Ganamos con Texas Scramble! (we hebben gewonnen met Texas Scramble).
Yvonne Tuin, Willem Demper, Hans van Santen en Gea Noë mochten zich op 29 april de winnaars noemen van het Texas Scrambletoernooi op onze Weesper Golfbaan. Straks meer hierover.

Een prima georganiseerde wedstrijd door Astrid Bonefaas en Paul Baarbé met achter de kassa Trudy van Sloten, werd onder ideale weersomstandigheden gespeeld. Eindelijk weer eens een zonnetje, beetje wind, een droge baan, kon echt niet beter!

Een prima opkomst want, zoals wij uit het praatje vooraf vernamen, was dit toernooi razendsnel volgeboekt. Hoe populair deze leuke en gezellige spelvorm is bleek ook uit het feit dat niemand had afgezegd en we dus om 14.00 uur van start konden gaan. Onze flight mocht beginnen op hole 4. Ondergetekende begon weer lekker (bal in het water) heb ik anders nooit... Maar, en dat is nu het leuke van dit spel, er bleven toch nog 3 kansen over. En die werden goed benut. Parretje dus.

Dit herhaalde zich nog een aantal holes inclusief de bal in het water van Gea. Die kwam wat later op stoom en sloeg weer - zoals we dat van haar gewend zijn - wat betere ballen. Als team vulden we elkaar prima aan. Heel veel parren en je dan voor de volgende hole verheugen op een Birdie (die helaas niet gemaakt is). Een en ander resulteerde in 3 viertjes en voor de rest parren. Een mooie score, hoewel we niet dachten hiermee er met de winst vandoor te gaan. Kennelijk moest iedereen er zo aan het begin van het seizoen toch nog een beetje inkomen, want het bleek toch de laagste score en dus winst!

De uitslag
1. Gea, Yvonne, Hans en Willem met 58 slagen
2. Paul Baarbé, Aloys Kroese, Michiel Hiemstra, Peter Jager met 59 slagen
3. Marian en Jacques Verasdonck, Gert Weijman en Astrid Bonefaas, ook met 59 (maar met samen een lagere handicap (strokeplay, dus hogere hcp gaat voor)
4. Ad de Rijk, Bert Overdiek, Kees Eitjes, Martijn vd Berg met 61 slagen
5. Dirk Jan Ubbels, Driekes vd Weert, Ineke Koper, Wil van den Hoogen met 62 slagen
6. Loes en Wien Philips en Max en Carla Dolfin ook met 62 slagen
7. Gerard Stevens, Ronald Janzee, Coos de Nijs en Diana Drenth met 63 slagen
8. Tiny Lammen, Marjan Spruit, Jannie Jobben en Rie Zevering met 65 slagen
9.  Desiree Overdiek, Hermi de Rijk, Sylvia vd Laan en Wil van Baarsen met 71 slagen (Zij ontvingen als poedelprijs een schaal bitterballen)

De prijs voor het winnende team is een drankje plus een rondje bitterballen
De tweede prijs wint ook een drankje, maar de bitterballen moeten ze zelf betalen.
De nummers 1 tot en met 4 ontvingen ook nog eens een doosje overheerlijke rood/wit/blauwe macarons.

Eindelijk konden we, voor het eerst dit jaar, weer op het terras plaatsnemen. Wat heerlijk. Wel een stevig windje, maar best te doen. Geheel in stijl werd door de horeca een Tex/Mex snack geserveerd. Gaat er altijd in. En natuurlijk een biertje en een wijntje.

Hasta la próxima gira! (tot het volgende toernooi).

Met vriendelijke groet,

Gea Noë