Mist en ijsaanslag

Na een herschikking van flight 3 en 8, vertrokken 18 spelers in de mist en op een berijpt veld voor de tweede ronde van de Wintercompetitie. Zelfs de spelers met een afstandsmeter waren gehandicapt, de afstand tot de wintergreen was niet af te lezen. Het kwam dus neer op de tweede (chip) slag, die iedereen goed machtig was, want de einduitslag lag dicht bij elkaar.

In de tweede rondgang – na de tussenstop voor de warme chocolade melk met tic – waren de ijzers zo koud, dat na een slag de opspattende waterdruppels vastvroren aan je clubblad en zodoende allemaal ijs korrels op de slagkant vormden met rare afwijkingen in de volgende slag als gevolg.

Aan birdies geen gebrek: Jeroen Aukema 2x, Ad de Rijk, Martijn van den Berg, Quino van der Velden, Erik Hansma, Humphry van Asdonck, Tini Bruggeman en Marjolein Bosma, allen 1x en goed voor de traditionele balletjes.

Uitslag

Heren
1. Ben Bruggeman: 38 pt
Ad de Rijk, Bert Overdiek, Ernst Oosterloo en Humphry van Asdonck: 36 pt

Dames
1. Astrid Drenth: 37 pt
Tini Bruggeman en Monica Leijten: 35 pt

Lof en ergernis
Lof was er voor de horeca, die ondanks de kou erin geslaagd was de chocolademelk warm te krijgen. Minder was men te spreken over de uitvoering van de wintergreens, die deze naam écht niet mochten hebben. Weet onze greenkeepers niet dat een gemiddelde wintergreen al in september wordt voorbereid door het gras op de fairway in een cirkel kort te maaien en ook kort te houden met daarin een cup of emmer, zodat er normaal geputt kan worden?
De nu gegraven 'konijnengaten' verstopt tussen of achter graspollen is een golfbaan als Weesp onwaardig. Misschien een goed idee voor de eigenaren om naast de slechtweer-garantie op de website ook een wintergreen-garantie te geven?

Voor de statistiek
Na twee rondes staan bij de dames Monica Leijten, Astrid Drenth en Marjolein Bosman aan kop.
Bij de heren zijn dat Ernst Oosterloo, Martijn van de Berg en Bert Overdiek.

Maar niet getreurd, slechts de beste drie resultaten van de vijf wedstrijden tellen, je mag de slechtste twee weglaten of gewoon drie keer meedoen.

Ben Bruggeman

Geplaatst op: 13-12-2022