Alleen een putter en twee ballen

Afgelopen zaterdagmiddag waren ruim 40 golfers van de golfvereniging naar de baan getrokken met alleen een putter, twee ballen en het meerendeel zónder potloodje: de jaarlijkse Putting contest stond op het programma. Op alle greens waren twee plaatsen aangewezen van waaraf geputt moest worden. Op de putting green werden de spelers getest op een speciale vaardigheid: maak twee lange putts van meer dan 10 meter met, als je rechtshandig bent met een linkse putter en als je linkshandig bent met een rechtshandige putter. Dat bleek niet voor iedereen een daverend succes. Sommigen hadden slechts aan twee puttjes genoeg, maar anderen hadden na de eerste putt eerder een wedge nodig om goed uit de fringe van de green weg te komen dan een putter. Dan het putten op de reguliere greens. Bijna alle putts waren lange putts met redelijk wat break. Er waren toch nog aardig wat een-putts, waarbij Roy Bihari als topper tot drie een-putts kwam. Dat was echter niet genoeg om in de top 3 te komen. Na het tellen van de scorekaarten werd door de organisator Henk Steffens bekend gemaakt dat er twee spelers met gelijke score bovenaan stonden. Zowel Ad de Rijk als Barry Jaspers kwamen met 43 slagen binnen. Omdat er maar één speler de winnaar van de putting-trofee kan zijn, werd een linkshandige play off op de putting green in stelling gebracht. Helaas moest Ad daar het onderspit delven en werd Barry Jaspers de winnaar van de Putting Trofee 2022.

Uitslag
1. Barry Jaspers , 43 slagen, winnaar na play off
2. Ad de Rijk, 43 slagen
3. Hans Schouten, 44 slagen

De Aanmoedigingsprijs was voor Grace Imamkhan.

Hans Schouten

Geplaatst op: 21-11-2022