Leuke spelvorm

Het was geweldig weer, een heerlijke dag met veel zon zoals we de laatste weken gewend zijn. Gelukkig waren Koos Tipker en Wil van Horssen weer helemaal fit om een leuke spelvorm te organiseren: 2x 1 t/m 9 waar je de 1e keer speelde voor stablefordpunten en de 2e keer kreeg je de kans om 1 t/m 9 te verbeteren. Voor mij betekende dat dat ik 8 punten op hole 3 verbeterde met een par! En op hole 5 sloeg ik de 2e keer de bal in het kanaal (gelukkig kwam er op dat moment geen boot langs), maar de 1e keer had ik 4 punten gescoord. Dus ik was heel blij met deze spelvorm. Bij hole 7 sloeg ik de bal in het water (hetgeen een gewoonte van mij lijkt te worden) en ook in de 2e ronde sloeg ik 3 punten meer.

Hans Graas had helaas een pechdag maar Robert Andringa speelde op dezelfde manier als ik: keer op keer kon hij zich verbeteren. Tegen het einde van de wedstrijd werd het spannend: dan had Robert weer meer punten en dan ik weer, we zaten héél dicht bij elkaar. Uiteindelijk bleek dat we allebei 24 punten hadden. Bij de uitslag werd alleen Robert genoemd voor de 2e plaats terwijl ik hetzelfde aantal punten behaald had. Dat vond ik wel vreemd. Bij de dames was de 2e plaats voor Loes Philips. De 1e plaats bij de dames was voor Mieke van der Linde. Bij de heren, ja wel, werd ondergetekende als winnaar uitgeroepen. Maar hoe zit dat dan met Robert? Bij navraag bij Koos bleek dat ik een lagere handicap had: Robert 32,7 en ik 32,6!

Last but not least: Peter Roest heeft een hole in one geslagen op hole 8! Van harte gefeliciteerd! Peter kreeg een fles bubbles en een schitterend mooie kaart waarop een golftas met clubs te zien was.

Overige uitslagen
Birdies heren: Sjoerd Bron en Eddie de Groot 2x, Wien Philips en Wim Vinju 1x.
Birdies dames: helaas geen birdies geslagen.

Neary heren: Sjoerd Bron
Neary dames: Loes Philips

Wil en Koos, weer hartelijk bedankt voor de organisatie en de leuke speelvariant!

Coos de Nijs

Geplaatst op: 29-08-2022