Meloentje voor een kampioentje

Nee, het is niet de slogan van een actie voor een goed doel, maar gewoon de kop boven een verslag van de Damesmiddag op maandag 22 augustus. In de uitnodiging aan de dames stond dat er sappige prijzen te winnen waren op de funwedstrijd die wij deze middag speelden. Over deze ‘sappige’ prijzen later meer.

Deze middag speelden wij ‘Dobbelgolf’. Hebben we wel eens eerder gedaan, maar met een paar kleine aanpassingen toch ook vanmiddag weer succesvol. Hoe gaat dit in z’n werk? Op een 9 holes waren bekertjes met een dobbelsteen geplaatst. Op die afslag moest er met een dobbelsteen gegooid worden door iedere deelnemer. Het cijfer dat gegooid werd correspondeerde met de club waarmee moest worden afgeslagen. Hiervoor hadden de dames bij de inschrijving een complete handleiding ontvangen waarop stond, hoe te handelen. Bijvoorbeeld, als je cijfer 3 gooide afslaan met je putter, of cijfer 5 afslaan met je pitchingwedge enz.. De spelvorm was strokeplay met halve handicapverrekening, max 8 slagen en 10 schrijven.
Er hadden zich 22 dames aangemeld. Dus lekker weer Shotgun starten. Het weer kon niet beter, weinig wind en veel zon (was best wel warm).

En dan nu het verhaal over de sappige prijzen. Ditmaal hadden Yvonne Tuin en Gea Noë bedacht dat we de dames, van wie de meesten toch wel de pensioengerechtigde leeftijd hebben bereikt, maar eens een handje moesten helpen met de tegenwoordige toch wel prijzige inkopen. Dus op naar de groenteboer.

De eerste prijs, een reusachtige watermeloen, vergezeld van enige wilde perziken was voor kampioentje Monica Leijten (72 slagen). De tweede prijs, een verse ananas met daarbij lekkere groene druiven, was voor Tiny Scholten (74 slagen) en de derde prijs mocht Ineke Koper (75 slagen) in ontvangst nemen. Zij kreeg de galiameloen met lekkere sappige perziken daarbij.

Daarna op het terras nog volop genieten van de ‘sappige’ consumpties met een lekkere bitterbal erbij. Kortom, weer een geslaagde missie dachten wij. Volgende Damesmiddag is op 19 september. We spelen dan weer een stablefordwedstrijd. Dat is dan ook de laatste reguliere Damesmiddag. Het seizoen wordt afgesloten met de gezamenlijke dames/herenwedstrijd. Je kunt al inschrijven op SoGolf.

Gea Noë

Geplaatst op: 25-08-2022