Geslaagde golfdag in Dronten

Een prachtig zonnige dag, perfect voor het Extern toernooi. Paul had Golf Residentie Dronten uitgekozen als locatie om te spelen. Dit o.a. omdat zij beschikken over een aantal buggy’s. We werden uiterst vriendelijk ontvangen met koffie en iets lekkers daarbij. Er volgde een korte uitleg van de wedstrijdleiding en een korte uitleg van een baanmedewerker. Daarna gingen we rond 12 uur van start. De meeste flights bestonden uit drie personen en een enkele uit vier.
De baan lag er prima bij, dat de greens net gezand waren heeft volgens mij niemand gemerkt. De moeilijkheidsgraad van de baan lag hem waarschijnlijk in de lengte van de baan, er waren niet veel waterpartijen, wel wat bunkers.

Rond halfvier trokken er donkere wolken over, en ja hoor er kwam een behoorlijke bui. Regenjacks aan en paraplu’s op, na een kwartier was het al weer droog. Je kon het ook ervaren als een heerlijke afkoeling. Terug op het terras werden wij bij een drankje getrakteerd op een paar rondjes heerlijke bitterballen. Rond zes uur werd ons verzocht binnen aan tafel te komen. De keuze voor het diner bestond uit vis, vlees of vegetarisch. Prima geregeld dus.

Uitslagen
Neary dames: Hermi de Rijk
Neary heren: Peter Roest
Longest drive geel: Erik Hansma
Longest drive rood dames/heren: Tiny Scholten

Dames
1. Monica Leijten, 43 pt
2. Hermi de Rijk, 43 pt
3. Ria van Oostveen, 41 pt
4. Ingrid van den Berg, 37 pt

Heren
1.  Bram van der Burg, 40 pt
2.  Ad de Rijk, 39 pt
3.  Ronald Janzee, 38 pt
4.  Paul Baarbé, 37 pt

Ik heb een heerlijke dag gehad mede dankzij mijn flightgenoten Monica Leijten en Marjolein Bosman.
Het was een geslaagd Extern toernooi, met dank aan Paul Baarbé en zeker ook aan Hans Schouten die heeft gezorgd voor het vervaardigen van de kaarten en de eindtelling.

Ad de Rijk

Geplaatst op: 23-08-2022