Een mooie dag met 36 deelnemers

Een mooie dag met veel zon en bijna geen wind. Dus prima golfweer. Er kwamen 36 deelnemers op deze Instuif af, waaronder ook twee nieuwe. Een mooi aantal waardoor alle holes optimaal waren bezet. Boven de 36 deelnemers gaat de normale spelvorm niet meer op en moet er een andere spelvorm snel worden bedacht. Dit is ook de reden dat Wil van Horssen iedereen vraagt om vóór half tien te komen, zodat er ook tijd is om de spelvorm aan te passen naar bijvoorbeeld een vorm met meer dan vier deelnemers per flight.

De uitslagen van deze dag
Totaal 8 geslagen birdies o.a. door Sjoerd Bron, Ruud Borgmann, John de Nooij, Corrie Brandt, Astrid Bonefaas, Fred Dollekens, Peter Roest en mijzelf.
De nearies was bij de dames op hole 2, geslagen door Corrie Brandt (op enkele centimeters van de vlag) en bij de heren op hole 1, door Ruud Borgmann met een knappe bal op ca. twee meter.

De spelvorm vandaag was strokeplay met aftrek van de halve playing hcp, nadat aan beide kanten van de kaart je slechtste hole had weggestreept. Daardoor waren er lage scores en veel deelnemers met gelijke uitslagen. Voor iedereen dus een kans om een mooie uitslag te behalen.

Dames
1. Wies Suwarganda
2. Corrie Brandt
3. Astrid Bonefaas

Heren
1. Wim van Engelenburg
2. Rob Dollekens
3. Ben Bruggeman

Dank aan iedereen, die deze mooie wedstrijd mogelijk heeft gemaakt.

Wim van Engelenburg

Bij de foto: voorafgaand aan de wedstrijd was er aandacht voor Koos Tipker die momenteel ziek is. Loes en Wien Philips overhandigden namens de Instuifspelers bloemen en een fruitmand aan Wil van Horssen om hen een hart onder de riem te steken.

Geplaatst op: 06-07-2022