Hole-in-one

De wedstrijdleider Paul Baarbé werd opgezadeld met enige late afzeggingen, maar door deelnemers selectief te promoveren naar hole 4 konden we met 9 drieman-flights toch allemaal starten.
Ondergetekende mocht met Paul en Wim van Engelenburg voor de eerste keer op hole 1 beginnen en we gingen er meteen goed tegen aan.
De drietjes en viertjes vlogen op de kaart. Bij hole 7 werd het ineens spannend. Ik lag goed over het water en de andere twee landen netjes voor de green en rolden daarop. Aangekomen bij de doorgang met hole 8 zagen we maar één bal op de green liggen en hoopten en vreesden we voor de tweede bal. Er in of erover? Maar jawel, wonderbaarlijk in de hole. Dus HOLE-in-ONE werd er gebruld door Wim wiens bal het was.
Gelijk een appje naar het thuisfront 'Dit wordt een dure dag, Hole- in-one op zeven'. Binnen een minuut reactie terug 'SUFFERD' gevolgd door een lelijke smiley.

Daarna tegen elkaar op strijden en dat was te merken. Uiteindelijk de stabelfordscores opgeteld en de halve handicap eraf, leverde als uitslag:
Sjoerd Bron derde met 64 punten, Wim van Engelenburg tweede met 63 punten en Ben Bruggeman met 61 punten eerste.
Thuisgekomen kreeg die te horen 'Was geen afspraak, jij zou niet winnen' (Vrouwen! – ook nooit goed).

De neary op hole drie was voor Aloys Kroese; de birdies: 2x Sjoerd Bron, 1x Fred Nelis, 1x Peter Janneman en 1x Driekes van de Weert.
Een kersvers nog warm ei was de poedelprijs.
Een heerlijke dag, een lekker rondje van de hole-in-one-speler en een broodje kroket met patat van de horeca.

En heren, als jullie ballen tekort komen, een hole-in-one levert bij de Herendag een hele doos ballen op.

Ben Bruggeman

Geplaatst op: 05-07-2022