Girls just wanna have fun!

Deze tekst, bekend van een liedje van zangeres Cyndi Lauper, stond in de uitnodiging voor de Damesmiddag op maandag 27 juni. Want het was weer tijd voor de fun-wedstrijd. Afwisselend wordt op de Damesmiddag een stablefordwedstrijd en een funwedstrijd gespeeld.
Dit keer hadden Yvonne Tuin en Gea Noë een aantal spelregels bedacht die vooral voor de stablefordtelling een aantal extra punten kon opleveren. Zo kreeg je bijvoorbeeld op hole 1/10 een gratis Mulligan, ofwel, je mocht een nieuwe afslag doen als je niet tevreden was of je bal in het nog altijd zeer gevreesde water langs hole 1/10 verdween. Op hole 4/13 kon men een gratis putt verdienen wanneer het uitholen van je laatste putt mislukte. Op hole 6/15 waren een zeer aantrekkelijke 10 punten te verdienen als je bal in de bunker terechtkwam. Wel uitholen, max 6!
En dan op hole 8/17, met een ijzer naar keuze de hole spelen van tee tot hole. Ook leuk.
Verder nog wat andere geintjes op de overige holes. Het was weer fun.

Er hadden zich deze middag in totaal 19 dames aangemeld, die onder een zwaar bewolkte hemel van start gingen. De buienradar gaf echter aan dat er later op de middag behoorlijk wat nattigheid in de lucht zat en daarom werd besloten om het aan de spelers zelf over te laten of zij na 9 gespeelde holes de baan wilden verlaten. En zo gebeurde dat ook. Een enkele flight heeft de 18 holes afgemaakt, ondanks dat de regen toen serieuze vormen begon aan te nemen. De punten werden echter geteld over de eerste 9.
We hebben nog even geprobeerd om onze verteringen (en een heerlijk zakje patat met mayo) op het terras te nuttigen, maar met de regen kwam ook de kou en al snel verdwenen we in het clubhuis alwaar ook de prijsuitreiking plaatsvond.

Eerste met 31 stbf punten werd Martje Franse. Zij ontving een fraaie kaars (ideetje van Johan Derksen, grapje) in de vorm van een roos.
Een gedeelde tweede plaats was voor Bärbel Post en Wil Kok, zij mochten de roze damesmiddagballen in ontvangst nemen.
En dan was er nog een gastspeler deze middag, Anneke Bruggeman, voor haar een aanmoedigingsbal met damesmiddagopschrift.

Was weer een geslaagde middag. Graag begroeten wij op de volgende Damesmiddag wat meer dames. Zet vast in de agenda 25 juli aanstaande!

Gea Noë

Geplaatst op: 28-06-2022