Wederom zeer succesvol

Het tweede Debutantentoernooi van dit jaar was wederom zeer succesvol te noemen. Toch weer 15 deelnemers hadden zich gemeld. Per tweetal gingen zij – met een begeleider – de baan in voor een 9 holes rondje, voor velen hun eerste 'wedstrijd'ervaring.

Na de gebruikelijke inleiding op de oefengreen, waarbij het nodige wordt uitgelegd over de wedstrijd, de spelregels en – niet te vergeten – de etiquette, konden we van start. Gelukkig was het deze keer mogelijk om shotgun te starten. De 'nieuwelingen' lopen toch al snel zo’n 1½ tot 2 uur over die 9 holes.

Vooraf toch wel wat zenuwen, maar achteraf voor sommige een hele goede kaart, waardoor de handicap kon worden aangepast. Hoewel dat uitrekenen van de Stablefordpunten nog wel 'een dingetje' is. Gelukkig hielpen de diverse begeleiders ook hierbij een handje.
Bij de dames wist Jacqueline van der Linden de winst binnen te halen met 21 punten, bij de Heren waren Robert van Ginkel met 22 punten en Timothy van der Steen met 17 punten, de winnaars.

Volgende keer – zaterdag 23 juli – hopen we op weer evenveel enthousiaste deelnemers.
Met nogmaals een dankjewel aan Hans van Santen, Trudy van Sloten, Bas Overwater, Monica Leijten, Marjolein Bosman, Gea Noë en Willem Demper voor hun enthousiaste begeleiding.

Yvonne Tuin

Bekijk de foto's