Een zonnige eerste zomeravondwedstrijd

In een vlaag van overmoedigheid heb ik mij weken geleden opgegeven voor dit toernooi. Vrijdagavond 18.30 uur, na een paar flinke buien aan het eind van de middag is het droog geworden. Het is een hele drukte voor het clubhuis, ik voel mijn hartslag stijgen, dit is voor een beginnende golfer die ik ben, behoorlijk spannend. En laat helder zijn dat ligt niet aan de leden van deze vereniging! Door een bemoedigende opmerking voor de start en twee super golfers in mijn flight was deze spanning snel verdwenen en sloeg ik ballen waar ik zelf nog het meest verrast over was. Niet dat er geen  ballen in het water terecht kwamen, maar ach dat kon de pret niet drukken.
Er hing een sfeer van tevredenheid op de baan, de avondzon bracht veel warmte en dat leverde mooie prestaties op. Het kon niet op met birdies en de neary was voor Peter Jager.

Tja en wat heeft die beginnende golfer nu geleerd? Dat meedoen belangrijker is dan winnen, en als je dan wint? Dan kan je avond niet meer stuk en kun je je verheugen op de volgende keer. Dus voor alle beginnende golfers kom lekker meedoen en voor alle doorwinterde golfers, blijf vooral iedereen zo enthousiast maken voor het golfen bij de club!

Jacqueline van der Linde

Uitslag

1. Jacqueline van der Linde, 42 punten
2. Diana Drenth, 42 punten (Jacqueline had een betere laatste 9 holes)