Hoe minder slagen hoe beter

Onder het toeziend oog van een veelbelovend zonnetje slaagde de onvolprezen leiding er weer in de 32 verschenen deelnemers zo door elkaar te husselen dat er een negental gezellige flights van start gingen. Het doel was strokeplay max. 8 met volledige aftrek van je handicap, dus hoe minder slagen hoe beter.

Enigszins gerustgesteld dat ik minimaal recht had op 18 holes x 8 slagen = 144 slagen, ging ik met Gerard Stevens, Henk de Bruin en Wilfried Meun naar hole 6 voor de afslag. Tijdens de ronde – in onze flight – ongelofelijke slagen en evenzovele mislukkingen gezien, maar genoten hebben we allen.

Tijdens de nazit op het terras werden we gestoord door de leiding met de prijsuitreiking.
Voor de birdies tekenden Wim Vinju, Wim van Engelenburg, Willem Roggeband en Henk de Bruin elk éénmaal en Sjoerd Brom zelfs tweemaal.
De Neary dames op hole 4 was voor Martje Franse en die van de heren op hole 1 voor Jan Bommel.

Dames
3e plaats voor Martje Franse met 60 slagen
2e plaats voor Tini Bruggeman met 58 slagen
1e plaats voor Desiree Overdiek met 57 slagen

Heren
3e plaats Rob Andringa met 55 slagen
2e plaats Willem Roggeband met 54 slagen
1e plaats Ben Bruggeman met 53 slagen

Volgende week is er ondanks Koningsdag gewoon weer een Instuif. Alle deelnemers die met een Oranje bal spelen zijn volgens Wil dan in het voordeel. Dus komt dat meemaken.

Ben Bruggeman

Geplaatst op: 21-04-2022