Dankwoord

Al ergens in 2020 begonnen de voorbereidingen: wat willen we, wanneer, wat is leuk, wat niet, wie moeten we uitnodigen, maar vooral… kan het wel met corona? Die gedachte spookte bij de Jubileumcommissie de hele tijd in het achterhoofd. Plannen werden gemaakt en soms weer afgeblazen, maar langzaamaan kwam er toch een mooi beeld bovendrijven: een viering voor en door de leden. Ergens in het voorjaar stonden er bijvoorbeeld mooie jubileumvlaggen boven de holes te wapperen en waren de vlaggenmasten langs de baan met grote jubileumvlaggen uitgedost. Tijdens de eerste wedstrijden werden deelnemers getracteerd op een heerlijk jubileum-petit-fourtje of werden er bitterballen geserveerd. Regelmatig verschenen er nieuwsbrieven over de plannen en ideeën: op die manier werd iedereen op de hoogte gehouden. In juni kregen alle leden een bericht dat ieder zijn jubileummarker kon ophalen. Een prachtige kleurrijke marker als blijk van waardering die soms wat onhandig leek met zijn grootte, maar in ieder geval goed terug te vinden is. Niet iedereen heeft de marker opgehaald, dus meld je bij evenementen en wedstrijden om hem toch mee te nemen.

Een week vol wedstrijden
Eind september was dan eindelijk de feestweek. Een week vol wedstrijden, zoals de Texas Scramble, de gezamelijke Heren- en Damesdag, een feestelijke Instuif, de Putting contest, de Jeugdwedstrijd, het Nachtvlinderstoernooi en tot besluit de Matchplay Kampioenschap finaledag. Voorafgaand aan de feestweek had de Jubileumcommissie besloten het plan van de oorspronkelijk grote receptie als gevolg van toen geldenden coronamaatregelen, te laten varen en er een gezellige middag van te maken, waarbij de horeca zich over ons ontfermde.

Al tijdens de laatste Matchplay wedstrijden was het een gezellige boel op en rond het terras. Hapjes en drankjes gingen rond en door de riante tijden vermaakten velen zich prima. Na mijn speech als voorzitter, ontving de vereniging van Gerhard van Galen en Friso Verhoeven een prachtig glazen beeld als cadeau, uitbeeldende de samenwerking tussen baan en vereniging.

Dank
Nogmaals wil ik graag iedereen bedanken voor zijn of haar steun, inzet en hulp voor de vereniging de afgelopen 25 jaar. Oprichters, oud-bestuursleden, oud-commissieleden en vrijwilligers: dank voor jullie inzet. Zonder jullie was de vereniging nooit zo sprankelend en actief geworden zoals deze nu is. Commissieleden, vrijwilligers, bestuur: dank voor dagelijkse opvolging van zaken, voor de organisatie van een geweldig wedstrijdprogramma, voor een prachtige website, voor een mooie C-competitie deelname, voor de ideeën en uitvoering om de baan speelbaar, eerlijk en netjes te houden en de steeds complexer wordende IT-zaken onder controle te houden. Dank aan de huidige eigenaren van Golfbaan Weesp, met wie wij in goed overleg als vereniging onze wedstrijden kunnen houden en gebruik kunnen maken van de faciliteiten. Dank aan de Brasserie voor het natje en droogje na een ronde. Ook de Golfschool willen we bedanken voor de support en het enthousiasme om ons beter te leren golfen en te laten genieten van het spel.

Maar vooral ook dank aan alle leden en oud-leden. Golfvereniging Weesp is een fijne vereniging waar de leden mensen zijn die om elkaar geven en elkaar steunen. Dat is het kenmerk van een gezonde vereniging en ik hoop dan ook van harte dat we met net zoveel enthousiasme de komende 25 jaar zullen volbrengen.

Een hartelijke groet en tot snel op de golfbaan!

Hans Schouten

Bekijk de foto's van de receptie

Geplaatst op: 02-10-2021