Dàt

Dat geloof je toch niet. Met de hakken, soms letterlijk, over de sloot 36 punten sprokkelen en dan win je ook nog. De eerste twee holes (7 en 8) maar één punt gescoord. M’n kop stond er niet naar en m’n lijf deed dus maar wat. Zelfs een gelukkige relief met een prima ligging kon mijn streep op de zevende niet voorkomen. Maar langzamerhand ging het toch steeds een beetje beter. Met de nimmer aflatende mentale steun van m’n flight maten Gerard, jawel Dé Gerard en Driekes, inderdaad Dé Driekes, sleepte ik al ploeterend de 36 puntjes over de streep.
Hoor Bert al weer Duikboooot! roepen. Maar die heeft tenminste zijn trekken thuis gekregen toen hij een paar maanden geleden door mijn toedoen door de hoge heren van het IGF in St. Andrews tot de orde is geroepen. Zijn extreem lage score van vandaag, ergens in de twintig, riekt overigens naar match fixing!
Als hij niet uitkijkt geef ik hem weer aan!

Lekker dan zo’n overwinning. Moet ik dus ook nog verplicht een stukkie schrijven over deze één na laatste Herenmiddag van dit jaar. Wat valt er in hemelsnaam nog meer te melden?
Misschien:
Dàt het lekker zonnig weer was met een stevige Zuidwester.
Dàt de baan er zacht en keurig bij lag. Zonder de plassen en de bergen afgerukte takken die zondagmiddag het spelen nog nagenoeg onmogelijk maakten. Chapeau greenkeepers!
Dàt de greens steeds meer op greens gaan lijken. Chapeau greenkeepers!
Dàt de service geruisloos, adequaat en vriendelijk verliep. Chapeau dames!
Dàt de scores op alle fronten wat onder het gemiddelde lagen. Toch die Zuidwester hé.
Dàt Gert Weijman, Beat Scheidegger, Wim Vinju en ondergetekende een vogel hebben gescoord.
Ja, Wim houdt nu eenmaal niet van Engelse woorden in de Nederlandse taal.
Dàt Fred Nelis als enige de bal in één keer, weliswaar op het randje van de green van de derde heeft weten te deponeren.
Dàt Wim Vinju (34), Jan Verhagen (34) en ondergetekende (36) respectievelijk de derde, tweede en eerste plaats hebben opgeëist.
Dàt ik hoop op een volle bak, 36 spelers, over twee weken bij de dertiende en laatste Herenmiddag van 2021.
Dàt de organisatie hartelijk wordt bedankt voor hun nimmer aflatende inzet.

Ja dàt allemaal.
En natuurlijk.
Dàt de thuisblijvers zoals altijd opnieuw ongelijk hebben gekregen!

Michiel Hiemstra

Geplaatst op: 05-10-2021