Droom

Het was al zo lang een droom van haar: de roze polo te winnen op de Damesmiddag. Eindelijk, vandaag is het gelukt en mag zij zich de trotse eigenares van de felbegeerde polo noemen met het opschrift ‘Winnares Damesmiddag’. Over wie dit gaat, lees het verslag.

De Damesmiddag van 13 september werd niet echt druk bezocht. Nog steeds zijn er veel dames op vakantie, geblesseerd of hebben bezigheden buitenshuis (b.b.h.h.). Achttien dames meldden zich. Het was weer de dag van de reguliere stablefordwedstrijd. Met het Seniorentoernooi van gisteren nog in de benen was het best weer buffelen om een mooie scorekaart te lopen. In mijn flight met toppertjes als Loes Philips en Monica Leijten. Gezellig gelopen en gebabbeld en nog leuke ballen geslagen ook.

En dan de droom die uitkwam. Het roze shirt was vandaag voor Margareet Stevens. Al vaak had zij begerig naar de winnaressen gekeken die dit kledingstuk al eerder gewonnen hadden en verkondigd dat zij dat ook zo leuk zou vinden. En ja, daar moet je wel wat voor doen. Gisteren lukte het Margareet al om bij het Seniorentoernooi in de prijzen te vallen en vandaag was het weer bal! Gefeliciteerd!

Ank Nagel die met haar flight op hole 2 begon sloeg maar meteen de neary en maakte daar ook meteen de eerste (en enige) birdie van.
Verder vielen in de prijzen: Monica Leijten en Mieke van der Linden. Els Lutgerink, had echter de tweede prijs (de roze damesmiddagballen).
Wijntje en bitterballen op het terras en dat was het dan weer.

Nog  even attentie voor de gezamenlijke Dames- en Herenmiddag op maandag 20 september. Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar, dus schrijf je snel in. Het belooft (als het weer meewerkt) erg gezellig te worden met na afloop een barbecue. Hoef je lekker niet te koken!

En nog iets. Ondergetekende heeft al twee keer meegedaan aan het Nachtvlindertoernooi (nu op 24 september) en kan je aanraden dat ook eens te doen. Je weet niet wat je beleeft. En wie kan er nou zeggen dat ie in het donker heeft gegolfd met lichtgevende ballen. Ik spreek uit ervaring en heb beide keren ongelooflijke pret gehad. En wat denk je? Het is prima te doen. De afslagplaatsen zijn verlicht, de vlag geeft licht ook de holes zijn makkelijk te herkennen door verlichting. En als je dan al die lichtgevende ballen door de lucht ziet vliegen, lijkt het wel een sprookje!

Dus ook nog even voor inschrijven. De lichtgevende ballen worden bij de inschrijven verstrekt. Gewoon doen!

Gea Noë

Geplaatst op: 14-09-2021