Groot succes!

Afgelopen zaterdag was het derde Debutantentoernooi van dit seizoen. Een speciale 9 holes-wedstrijd voor beginnende golfers – leden en niet-leden – om eens een keer te proeven aan hoe het is om deel te nemen aan een echte wedstrijd.
Iedere flight met max. twee personen, kreeg een speciaal geselecteerde begeleider mee. Leden die hun vrije zaterdagochtend wilden opofferen om de debutanten te ondersteunen in deze wedstrijd.

Was de start in de maand mei nog wat aarzelend qua deelnemers, afgelopen zaterdag was een groot succes. De inschrijving kwam in mei wat laat op gang, wellicht was men nog wat huiverig vanwege onze stille (corona) vijand, maar bij deze laatste wedstrijd hadden we zelfs twee deelnemers op de wachtlijst.

De eerste deelnemers zijn al vroeg aanwezig om zich te melden. Ietwat onzeker en vol vragen. Sommigen kregen het al Spaans benauwd toen ze hoorden dat ze hun stablefordpunten moesten uitrekenen. Uiteraard snel gerustgesteld als ze horen dat de begeleider ook hierbij helpt.

Eerst een inleidend praatje, waar iedereen vol aandacht naar luisterde (dat is wel eens anders). Met name iedereen geruststellen, het is wel een wedstrijd en  er wordt volgens de regels gespeeld, maar dat men toch vooral relaxt moet blijven en genieten van de gezellige ochtend.

Op de eerste hole verdwijnen een heleboel ballen danwel links het bos, danwel rechts in het water. De getopte ballen zijn ook favoriet. Zaak voor de begeleider om iedereen gerust te stellen dat het allemaal (ooit) goed komt. Een enkeling slaat een fantastische rechte bal door de lucht richting green. Verschil moet er zijn. Circa anderhalf uur later kwamen de eerste golfers weer terug en gingen met de begeleider aan tafel voor een verfrissing en het rekenwerk. We zagen bedrukte gezichten, 'het viel toch wel tegen', maar ook een heleboel blije gezichten 'Ik sloeg voor het eerst bij hole zeven op de green'. Enthousiaste verhalen doen de ronde.

Bij een echte wedstrijd hoort een prijsuitreiking, prijzen in de vorm van ballen, ballen en nog eens ballen, want dat was na vandaag hard nodig.

Uitslag
Dames
1. Cis van Spaendonck, 17 punten
2. Elise van der Erve, 15 punten
3. Mieke van der Linden, 11 punten

Heren
1. Humpry van Asdonck, 23 punten (2 birdies!)
2. Willem van Spaendock, 20 punten
3. Gideon Becker, 17 punten

Rest mij nog alle begeleiders te bedanken voor hun hulp. Ik heb van iedereen begrepen dat ze het heel erg leuk vonden om te doen. Datzelfde geldt voor mij. Hopelijk hebben we deze mensen een beetje van hun koudwatervrees af geholpen en zien we ze straks bij alle andere toernooien.

Yvonne Tuin
Wedstrijdcommissie