Nieuw bij de club

Ik werd onder de hoede genomen van Bert de Haan, omdat ik nieuw ben bij de club. Een ex-Amstelborgh speler. Volgens Bert wel fijn om op de eerste Herenmiddag met iemand mee te lopen die je al kent. Al vanaf hole 1 ging het allemaal zeer voorspoedig. Met mij, niet zo bijzonder met Wien Philips en Bert. En het weer zat mee. Slechts een enkel buitje viel ons ten deel.

Bert had een prachtige slag op hole 4 waardoor hij zijn naam kon bijschrijven op het neary-formulier. Jammer voor hem, maar fijn voor Gerard Stevens, die op zijn afsluitende hole de neary glansrijk verbeterde door de bal op 20 cm naast de hole te laten stoppen. Deze slag leverde Gerard vanzelfsprekend een birdie op en dat was zijn tweede deze middag! Hij was bovendien de enige van de 25 deelnemers die birdies wist te maken.

De spelvorm van deze middag was de normale vorm van stableford. De scores varieerden van 18 tot 41 punten. En ja, die 41 heb ik bij elkaar gesprokkeld. Een beetje beschamend voor iemand die voor het eerst mee doet en dan direct met een prijs aan de haal gaat. Nogal logisch dat er bij de wedstrijdleiding navraag werd gedaan naar de handicap van die 'nieuwe'.
Voor Driekes van de Weert (2e) en Iwan Pinas (3e), die met respectievelijk 38 en 37 punten toch zeker gedacht moeten hebben een grote kans te hebben op de overwinning, was het net niet.
Dat het schrijven van een verslag door de winnaar tot de verplichting hoorde wist ik natuurlijk niet. Het was me een waar genoegen en beloof bij deze dat het de laatste keer zal zijn.

Willem Roggeband, handicap 32,1

Geplaatst op: 10-08-2021