Een gezellige golfavond

Een dag na midzomer, dus de 22ste, is na een onderbreking van een jaar weer dit toernooi gespeeld. Gelukkig eEen gezellige golfavonden stuk beter weer dan op de echte midzomeravond. Een beetje fris voor een zomeravond maar droog en een goed bespeelbare baan na al die regen in het weekeinde. Helaas moest Bert de Haan wegens ziekte verstek laten gaan, maar hij heeft in de voorbereiding veel voorwerk gedaan. Henk Steffens heeft mij als vervanger deze avond bijgestaan.
De greensome wedstrijd is altijd een leuke spelvorm, waarbij de spelers na een slechte afslag toch nog een tweede kans krijgen. Er werden mooie scores verwacht, maar dat viel toch een beetje tegen. Van de 18 flights waren er maar liefst 10 die meer dan 80 slagen moesten noteren. Misschien de volgende keer toch maar een vorm van handicapverrekening.

Al met al een gezellige avond, die erg vlot verliep en waarbij onderweg nog op een stukje haring en een wrap werd getrakteerd. Iedereen was ruim voor negen uur weer binnen en had voldoende tijd voor een hapje en een drankje alvorens de horeca om 10 uur dicht moest. Dank aan de bediening onder leiding van Pascal.

Nu nog even de uitslagen.
De neary voor de dames was voor Marian Verasdonk
De neary voor de heren was voor Iwan Pinas

De leary op hole 17 werd door niemand geslagen

Op de derde plaats met 68 slagen zijn Tini en Ben Bruggemans geëindigd.
De strijd om de eerste en tweede plaats was een spannende: Jan Molegraaf/Kees Braam en Jos Mooij/Henk Steffens eindigden beide met 65 slagen. Dan geeft het aantal slagen op de tweede 9 de doorslag. Ook daar gelijkspel met 35 slagen. Dan maar kijken naar de laatste 6 holes, die uiteindelijk de doorslag gaf.
Dus op de tweede plaats Jos Mooij/Henk Steffens
Eerste plaats Jan Molegraaf/Kees Braam.

Nog speciale dank aan Jan Bommel die de foto’s voor deze avond heeft verzorgd. Bekijk de foto's.

Kees Braam

Geplaatst op: 24-06-2021