Jokeren

18 Instuivers speelden vandaag de Jokerwedstrijd. Iedere speler kreeg van Koos en Wil een oranje bal, dat was de joker.
Stableford was de wedstrijdvorm en de joker mocht 6 keer ingezet worden. Als je met de joker bal had afgeslagen en je had met deze bal uitgeholed, mocht je één slag minder schrijven.

Bal weg = pech.

Je moest deze joker bal heel tactisch inzetten. Mijn flight bestond uit Wim van Engelenburg en Bert Overdiek. Wij moesten starten op hole drie en ja hoor, alle drie in het water, dat beloofde niet veel goeds. Op de volgende hole besloot Wim zijn oranje bal in te zetten, helaas pech bal weg.
Bert en ik hebben de oranje bal zes keer in kunnen zetten en daarmee zes punten meer mogen schrijven.
Door de aanmoediging van deze beide heren, met af en toe een goede tip, heb ik wel een monster score gehaald.
Helaas was de opkomst niet groot, ondanks het super golfweer. Niet te warm, weinig wind en een goed verzorgde baan.

Rest mij nog om Koos en Wil te bedanken voor de altijd weer leuke spelvormen.

De uitslag

Er zijn twee birdies geslagen: Wim van Engelenburg en Wien Philips.

Dames
Neary op hole 2 bij de dames werd niet geslagen

1. 53  punten  Loes Philips
2. 46  punten  Lida van Oostveen

Heren
Neary op hole 1 bij de heren geslagen door Tjerk (die helaas niet mee deed met de instuif).

1. 41  punten  Max Dolfin
2. 40  punten  Wilfried Meun