De instuif van 16 september

Het beloofde prachtig weer te worden en dat werd het ook. Al hoewel, de harde wind was een echte verrassing en na afloop was het fris.

25 Instuivers speelden vandaag de Jokerwedstijd. Iedereen had een gekleurde bal, dat was de Joker.
Stableford was de wedstrijdvorm en de Joker mocht 6 keer ingezet worden. Als je met de Joker bal had afgeslagen en je had met deze bal geput, dan mocht je één slag minder schrijven.
Bal weg = pech.
Het was dus zaak om de Joker-bal tactisch in te zetten. Ik speelde in de flight met Wien Philips en Coos de Nijs. Later kwam Lida van Oostveen er ook bij. Coos sloeg een birdie en kon 5 Stableford punten noteren. Dat schiet lekker op.
Ondanks de harde wind en het overvloedige zand werd het, mede door de Jokers, een instuif waar zes heren hun handicap wisten te verbeteren.

De uitslag

Er werden echte birdies geslagen: Peter Roest, Ferdinand Vermeulen, Roy Bihari, Gerard Stevens, Wien Philips en Coos de Nijs.

Dames

Neary van de dames werd niet geslagen
1.  30 punten  Carla Dolfin
2.  29 punten  Wil van Horssen