Weesp aan zee

Je zou het bijna denken. Zon, zand en water. Alle ingrediënten voor een mooie stranddag. Maar nee hoor, we waren gewoon op de Damesmiddag van Golfvereniging Weesp.
Voor een aantal dames was het even schrikken. De baan was onder handen genomen en op verschillende zwakke plekken was kwistig met zand gestrooid. Nu zijn de meeste golfers al niet dol op een balletje in de bunker, op een aantal holes waren er dus nu nog wat (vlakke) bunkers bijgekomen. De wedstrijdleiding had echter beslist dat men mocht opteeën. Dat viel dan weer mee.

Twintig dames hadden zich aangemeld voor de veertiendaagse happening. Het weer kon niet beter (en dat in september). In mijn flight, Ilse Oltman, Carla Dolfin en Lida van Oostveen. Ilse speelde, als altijd, de sterren van de hemel, Carla en ondergetekende bakten er niet veel van vandaag. Wel makkelijk tellen (veel strepen).
Lida speelde keurig netjes en beheerst. En, ook belangrijk, zeer gezellig en lekker giebelen onderweg. Dat hoort ook bij een Damesmiddag.

De prijzen
Birdies vandaag waren voor Ria Oostveen, Jacqueline Keijzer en Marjolein Bosman.
Extra wil ik even vermelden dat zowel Jacqueline als Ria hun eerste birdie in hun carrière sloegen!
De neary was ook voor Ria Oostveen.

Het zal dan ook niemand verwonderen dat Ria ook voor de eerste prijs (36 stbf. punten) in aanmerking kwam.
De tweede prijs werd gewonnen door Ilse Oltmann (33 punten) en de derde prijs was voor Marjolein Bosman (eveneens 33 punten maar andere handicap).

Daarna lekker op het terras met een biertje, wijntje en een uitgebreide borrelhap.
Het was weer leuk. Tot over 14 dagen. Dan weer een funwedstrijd!

Gea Noë

Geplaatst op: 16-09-2020