Zenuwachtig!

Zenuwachtige blikken, nerveus gebabbel en druk heen-en-weergeloop. Iedereen was dik op tijd aanwezig, inslaan, putten, want er moest niets aan het toeval worden overgelaten. Het allereerste golftoernooi!

Zaterdag 12 september, tijd voor het weer in ere herstelde Beginnerstoernooi – tegenwoordig omgedoopt in Debutantentoernooi. Twintig deelnemers hadden het aangedurfd zich in te schrijven. Handicaps variërend van 36 tot 54, sommigen hadden al eens eerder gespeeld, voor anderen was het de allereerste ronde in een wedstrijdje.

Na een lange introductie, waarin nogmaals alle benodigde informatie werd verstrekt en werd gewezen op de regels en de etiquette, gingen de deelnemers samen met een begeleider, een vrijwilliger van de vereniging, de baan in. We speelden een 9 holes stableford-wedstrijd, om ook achteraf het uitrekenen te oefenen. Onderweg was er gelegenheid om de begeleider het hemd van het lijf te vragen over de regels en het spel.

Alle deelnemers hadden een gele bal meegekregen 'een debutantenbal', waar minimaal 2 holes mee gespeeld moest worden. Degene die hem na afloop weer kon laten zien mocht het uiteraard houden en kreeg als toegift nog een extra bal.
Zoals dat gaat bij golf, waren de resultaten wisselend. Toch waren er spelers die boven zichzelf uitstegen en een prachtige score neerzette. Eén van de spelers lukte het zelfs om een birdie te slaan.

De einduitslag
Heren
1. Peter van Rijnsbergen met 24 punten (en de Bibirdie)
2. Emile van den Aakster met 20 punten
3. Barry Stoffers met 18 punten

Speciale vermelding voor onze fantastische kok Leo Manintveld die met 17 punten net buiten de prijzen viel.

Dames
1. Agnes van Dooijeweerd met 17 punten
2. Jacqueline van der Linde met 11 punten
3. Mieke van de Linden met 9 punten

Al met al een zeer geslaagde en een leuke ervaring voor iedereen. Dit alles was natuurlijk mogelijk omdat Golfbaan Weesp de baan beschikbaar stelde, waarvoor onze hartelijke dank en speciale dank aan de vrijwilligers Marjolein Bosman, Ilse Oltmann, Martijn van den Berg, Bert de Haan, Mark Goudberg, Ad de Rijk en Gert Weijman.

Astrid Bonefaas en Yvonne Tuin

Geplaatst op: 14-09-2020