Het weer was kapot...

Dit las ik ergens ‘ Het weer is kapot, er komt regen uit’. Nou dat hebben we geweten op de tweede damesmiddag! Verwend als we waren met een groot aantal tropische dagen achter elkaar, rekenden Yvonne Tuin en ik vanmiddag in ieder geval op een droge middag. Op de buienradar zag e.e.a. er gunstig uit. Waarschijnlijk konden we net voor de bui binnen zijn. Niet dus!

Met nog 2 holes te spelen moesten we helaas de wedstrijd afblazen, letterlijk! Erg jammer, want voor de tweede maal had zich een ongekend aantal dames ingeschreven voor deze middag. Maar liefst 32 stuks.

Helaas moesten te elfder ure 2 dames afzeggen, maar dan nog bleven er genoeg gezellige deelnemers over voor de stableford wedstrijd die wij deze middag speelden. Yvonne en ik hadden zich speciaal voor vandaag in het nieuwe golfshirt van Golfbaan Weesp gestoken (zie foto). Ook het nieuwe handdoekje van de golfbaan ontbrak niet aan de tas. Het ging lang goed, en dan bedoel ik het weer, want ondergetekende zat weer even in het bekende dipje en bracht qua golfen er vandaag niet veel van terecht.

Aangekomen op hole 7 had ik nog even overleg met Yvonne, omdat er zich nu wel heel donkere wolken boven ons hoofd samenpakten, en diverse weer-sites hielpen ons niet verder. We besloten toen maar door te gaan – we smelten niet van een buitje als echte Hollandse meiden – maar enkele seconden later bleek dat geen verstandig besluit. We werden getrakteerd op een tropische regenbui met flitsen en gerommel, ofwel het kwam met bakken uit de hemel. Het hoofdstuk verzopen katten brak aan.

Uitslag
Ondanks deze afgebroken wedstrijd is er niet slecht gespeeld door de dames. Sterspeler van de dag was Yvonne Tuin want zij had niet alleen de enige birdie maar ook de neary en de dagwinst.

Als tweede is geëindigd Ilse Oltmann en als derde Monica Leijten en Tiny Lammen, die laatste viel echter vanwege de gebruikelijke handicap vergelijking net buiten de boot.

Speciale vermelding en troostprijs was er nog voor Rie Zevering, die vanwege de correctie in punten, omdat niet alle 18 holes konden worden afgemaakt, net buiten de top 3 was gevallen.

En om de frustratie over het Hollandse weer nog even kwijt te raken kan ik het toch niet laten om nog even een oud-Hollandse tegeltjeswijsheid te noemen:

Hollandse regen, valt altijd tegen

Tot de volgende keer! Dan weer een fun-wedstrijd.

Gea Noë

Geplaatst op: 18-08-2020