Zonovergoten

Woensdagochtend 10 uur op de zonovergoten golfbaan van Weesp begonnen we aan de tweede Instuif van deze zomer. De baan lag er goed bij. In totaal waren er 27 deelnemers en we speelden dit keer Strokeplay met aftrek van halve handicap, de neary dames stond op hole 2/11 en die van de heren op 7/16. De temperatuur was zo rond de 30 graden met (gelukkig) af en toe een licht windje voor de afkoeling.
Mijn flightgenoten Max, Gert en ondergetekende, begonnen alledrie op hole 8 met acht slagen. Daarna ging het gelukkig beter, maar toch.
Uiteindelijk werden er in deze flight nog twee birdies geslagen. Het was heel gezellig en behoorlijk warm onderweg. Gelukkig deed de kraan bij hole 4 het weer en konden we daar onze dorst enigszins lessen.
Na afloop van de wedstrijd snel naar het terras voor een schaduwplekje en een versnapering.
Koos Tipker gaf de uitslag en Wil van Horssen deelde de bijbehorende ballen uit.

Uitslag
Er werden in totaal 7 birdies geslagen door: Fred Nelis, Sjoerd Bron en Beat Scheidegger, allen 1x. Kees Braam en Bram Beun beide 2x.
De neary bij de dames werd geslagen door Sylvia van der Laan en bij de heren door Driekus van der Weert.

Winnaars dames
1. Melanie de Kok: 71 slagen
2. Marjolein Bosman: 72  slagen
3. Carla Dolfin: slagen onbekend (althans voor mij)

Winnaars heren
1. Bram Beun: 59 slagen (dit zorgt er voor dat mijn handicap is gezakt van 31,5 naar 27, ik moet volgende keer dus nog beter mijn best doen ðŸ˜Š)
2. Roy Bihari: 60 slagen
3. Kees Braam: 61 slagen

Koos en Wil bedankt voor de organisatie,
ik hoop jullie allen volgende week weer te zien.

Groet,

Bram Beun