Weinig vrouwen

Tussen het eind van de poolwedstrijden matchplay en als opwarmer voor het externe toernooi van a.s. vrijdag was er onder ideale omstandigheden de woensdagse toss-ochtend.
Net als verleden week waren er ongeveer dertig deelnemers, waaronder opvallend ietwat weinig vrouwen. Ook deze dag was het een strokeplaywedstrijd waarbij op de kaart mocht worden weggestreept, de slechtste score op de eerste negen holes, idem dito de slechtste score op de tweede negen en daarna ook nog ook de helft van het aantal slagen behorend bij je handicap.

Aangezien door verandering van de weging van de baan, de NGF ons allemaal een aantal slagen meer heeft gegeven bij een zelfde handicap in vergelijking met verleden jaar, had iedereen een riant aantal slagen om weg te strepen. Je vraagt je bijna af: 'Is er nog wat op te tellen?'
Een herwaardering kan ik begrijpen, maar het lijkt mij logischer dat je met de nieuwe regels minder slagen mee krijgt. Het zal wel aan mij liggen. Ik zal het wel niet snappen. Te oud geworden of zo. Het zal misschien ook in gaan tegen het 'nieuwe normaal'.

Na de gebruikelijke formaliteiten, waarbij Koos Tipker en Wil van Horssen, behoudens je banksaldo, al je privégegevens moesten hebben, kon het feest beginnen. Mijn flight startte op hole 6. Deze flight bestond uit een voor mij nieuwe naam Peter Surstedt en de oudere jongeren Pim Reinders en Driekes van der Weert. Deze laatste had zeker zijn dag niet terwijl ook Pim regelmatig het spoor bijster was. Peter daarentegen had duidelijk plezier in zijn spel en de progressie die hij maakt dit seizoen.

Op een (bijna) perfecte baan werden er birdies gelopen door Sjoerd Bron, Kees Braam, (we misten Kees Eitjes), verder Roy Bihari, Fred Nelis, Wilfried Meun, Gerard Stevens en Ferdinand Vermeulen. Onze Roy sloeg er zelfs twee. Dat zelfde deed ook Melanie de Kok.
Sjoerd had een goede dag en mocht de balletjes voor de neary in ontvangst nemen. Die stond deze keer op hole 1 en 10. Zoals Koos het ietwat sarcastisch uitdrukte mogen de dames het volgende week nog een keer proberen op hole 2 en 11.

Vanwege het kleine aantal deelnemende vrouwen was er vandaag geen derde prijs, wel een tweede voor Wil van Horssen met 58 slagen en eerste werd Melanie de Kok met 52. Bij de heren hadden we het illustere rijtje Roy Bihari(52), Sjoerd  Bron(49) en Gerard Stevens met 47. Met veel plezier overhandigde Wil mij het blaadje met de uitslagen zo van: 'Maak er maar wat van'. Dus moest ik op mijn eerste toss-ochtend al stevig aan de bak. Maar Wil, toch graag gedaan.

Gerard Stevens

Geplaatst op: 20-08-2020