Wat gooeeed!

Het Setjestoernooi. Alles klopte, het weer, de deelnemers, de organisatie. En dat in deze toch wel wat ongemakkelijke coronatijd. Ontvangst met een check bij de deelnemers of ze geen gezondheidsklachten hadden, keurig ingericht clubhuis met tafels op afstand en per flight genummerd, een muntje voor een gratis vertering en vooral veel gezellige mensen. Wat wil je nog meer?

Het was weer even wennen om een toernooitje te spelen. Natuurlijk hebben we al een tijdje individueel kunnen oefenen, maar het is toch altijd anders als je met flightgenoten speelt die je wel kent, maar waarmee je nog niet eerder hebt gegolfd. Ik had het getroffen. We waren zeer aan elkaar gewaagd en wisselden beurtelings briljante slagen af met complete missers. Het feestelijke glaasje bubbels dat we onderweg kregen, bracht daar geen verandering in. Het is niet anders. Lekker gelachen en heerlijk gespeeld al was dat aan de score niet te zien.

Terug in het clubhuis had chefkok Leo Manintveld een heerlijk voorgerecht bereid, gevolgd door meer spannende versnaperingen. Bitterballen en kippenvleugeltjes waren ook verkrijgbaar, allemaal lekker. En daarna weer naar buiten op het terras, waar het nog goed toeven was. De BBQ stond aan en velen maakten daar na afloop dankbaar gebruik van. (Iedere woensdag en zondag, een echte aanrader). Het werd nog een feestelijk slot, want de gewonnen taarten werden ook aangesneden en door velen met smaak weggewerkt. Het is, met dank aan het mooie weer, nog best wel laat geworden...

Uitslag
1e prijs: Hermi en Ad de Rijk met (samen) 42 stblford punten.
2e prijs: Ingrid en Martijn van den Berg met (samen) 42 stblford punten, maar iets meer slagen mee vanwege een hogere handicap.
3e prijs: Monica en Joost Leijten met (samen) 39 stblford punten.

Allen werden beloond met een heerlijke taart.

Net zoveel Stableford punten (39) werden bij elkaar geslagen door Melanie de Kok met Wien Philips (een noodsetje, omdat echtgenoot Loes de laatste weken iets teveel gegolfd heeft en geblesseerd is) en Ineke Koper met Bert de Haan, zij hadden echter een hogere handicap (dus meer slagen mee) en vielen net buiten de prijzen.

Birdies
Ad de Rijk, Martijn van den Berg, Melanie de Kok, Max Dolfin, Albert Drenth, Willem Demper en Yvonne Tuin.

Poedelprijs
Best wel een beetje trots op mijn flightgenoten, Mary en Rob Nolte, die er niet met de hoofdprijs vandoor gingen, maar volgens mij wel met de leukste prijs. Vanwege het feit dat zij nu eindelijk tijd hadden (pensioen) om aan een toernooi deel te nemen wonnen zij de laatste prijs en werden bedankt met een mondkapje met een golfdessin. Rob heeft beloofd dat in zijn tandartspraktijk binnenkort te zullen dragen.

Al met al een zeer geslaagd evenement.
Tot de volgende wedstrijd!

Gea Noë

Bekijk hier de foto's