OJC 4 juli

Maar liefst 36 liefhebbers stonden, allen getooid met een vrolijk Nederlands vlaggetje op de golftas, aan de start van de tweede OJC wedstrijd. Zij trotseerden de typisch Nederlandse combinatie van regen en straffe wind, waarbij een paraplu op een golfkarretje net zo effectief is als een mondkapje tijdens een worstelwedstrijd.

Aangezien de OJC organisatie er alles aan doet om maar géén 'gewone' wedstrijd te organiseren, was het doel ditmaal om dat mooie Nederlandse vlaggetje zo ver mogelijk voorbij hole 18 te loodsen. De spelers kregen de par plus playinghandicap op de baan als aantal slagen mee. Hadden ze de laatste swing gemaakt, dan mochten ze de vlag planten waar de bal was neergekomen. De 'mooiweerspelers' vielen deze doorweekte dag door de mand en haalden niet eens de zestiende hole.

Desalniettemin slaagden Henk Roozendaal, Michiel Hiemstra, Max Dolfin, Hans Schouten, Roland Tiemessen, Peter Roest, Paul Baarbé en Quino van der Velden er in een birdie te maken. Jos Mooij maakte er zelfs twee. Een daarvan was de verzilverde birdiekans bij het behalen van de neary.

Maar de echte strijd ging tussen Roland Tiemessen en Carla Dolfin – de Kok, die beiden de green van de achtiende wisten te bereiken. Met een halve clublengte verschil wist Roland beslag te leggen op de hoofdprijs.

Of het ligt aan de weergaloze fantasie van de wedstrijdcommissie van de OJC of de vlekkeloze organisatie, dan wel aan de heerlijke hapjes die ook dit keer de doorweekte golfers oppepten, de uitverkochte startlijst toont aan dat deze 'jeugdige oudjes' formule springlevend is. Nu nog de zo gewenste verjonging!

Tim Gorter

Geplaatst op: 13-07-2020