Eetbare cactus

De dames hadden weer wat op de Damesmiddag van 19 augustus. Een eetbare cactus. Van chocolade natuurlijk. Dit damesmiddagen-seizoen heeft de Wedstrijdcommissie zich helemaal gestort op de chocolade. Hoewel heren ook graag een chocolaatje wegsmikkelen is dit volgens ons wel echt een damesdingetje en paste het als hoofdprijs zeer goed bij deze middag waarop wij met 23 dames Texas Scramble speelden.
Bij de start werden we getrakteerd op een klein fel regenbuitje maar verder hebben we het droog gehouden en ook nog een zonnetje erbij gekregen.

Zieke kip
Bij de huishoudelijke mededelingen van vandaag hoorde dit keer wel een bijzondere. Eén van onze baankippetjes (en daarmee bedoelen we niet een van onze deelnemers!) is onlangs gewond geraakt en het verzoek was dan ook om het beestje even met rust te laten als het op een beetje wonderlijke plaats in de baan lag. Gelukkig zijn wij de kip niet tegengekomen.

Ook konden we vandaag nog een gastspeler begroeten. Marjolein Bosman introduceerde een goede bekende van haar op onze gezellige Damesmiddag. Ook een Vreelandse. Voor haar was Texas Scramble een geheel nieuwe ervaring. In het slotwoord van Yvonne Tuin werd zij bedankt voor haar deelname en ontving daarvoor één Weesper logo golfbal van de vereniging met de mededeling deze vooral niet te gebruiken op onze waterrijke golfbaan!

Chocolade cactus
Op onze speurtocht naar prijsjes voor dit seizoen kwamen wij terecht in Nunspeet. Dit dorp is bij velen van ons bekend van de golfbaan Het Rijk van Nunspeet maar Yvonne en ondergetekende hebben de moeite genomen om het dorp te bekijken en hebben in de winkelstraat een leuke chocoladewinkel gevonden waar het goed toeven is op het terrasje en daarna helemaal los te gaan in deze zaak (bovendien prijswinnaar van de beste ondernemer van Nunspeet en derde in de provincie Gelderland). Daar vonden we de cactus die je met bloempot en al kunt opeten (zie foto). De cactussen werden gewonnen door de flight van Margareet Stevens, Ank Nagel, Tiny Scholten en Ineke Koper. Na de handicapverrekening stond er op hun kaart 50 slagen. Proficiat!
Ook vandaag weer uitstekende hapjes uit de restaurantkeuken en een gezellige nababbel.
Tot over 14 dagen. Dan spelen we weer een stablefordwedstrijd!

Gea Noë

Geplaatst op: 20-08-2019