Wat een Leuke dag!

Hoezo? Wel, alles klopte. Allereerst, en heel belangrijk voor golfers en dus ook voor deze Open Golfdag van Golfbaan Weesp, het weer. Super, kon niet beter. Al vroeg waren maar liefst 19 vrijwilligers van de Golfvereniging vóór tien uur in de weer om de presentatiestalletjes in te richten. Onder de bezielende leiding van Monica Leijten werd e.e.a. in de briefing nog even doorgenomen zodat eenieder wist wat haar of hem deze dag te doen stond.

Inschrijvingen
De eerste bezoekers melden zich rond 11 uur. Door de gastvrouwen ontvangen en doorverwezen naar de stalletjes om zich te melden voor een clinic bij Pro’s Tjerk van der Horst of Roderick Paardekoper. En die hadden het druk deze dag. Want anders dan vorig jaar, toen er heel erg veel bezoekers waren om een kijkje te nemen waren de gasten van deze dag zeer geïnteresseerd in de golfbaan en alles eromheen. Het was minder druk dan vorig jaar maar niettemin wisten toch nog ruim 80 mensen de weg te vinden naar Golfbaan Weesp. Men kon inschrijven voor de clinic die elk half uur van start ging. Daar was zoveel belangstelling voor, dat de laatste clinic pas om half 4 van start ging.
Na de clinics hebben wij (de vrijwilligers) natuurlijk ook aan de gasten gevraagd hoe het gegaan was en wat ze ervan vonden en dat waren zeer positieve reacties. Opvallend was volgens Nienke Bron, de vrouw van Tjerk die het golfschoolstalletje bemande, dat er zeer veel jonge mensen zich hadden aangemeld voor een proefles.
En dat is nu precies wat wij willen, een beetje verjonging van zowel de vereniging als de golfbaan kan geen kwaad.
Ook waren er bezoekers die graag even wilden zien hoe de baan er nu in z'n geheel uitzag. Daarvoor waren vrijwilligers beschikbaar die in onze buggy's even de baan rondreden. Ook dat leidde tot verrassende reacties.

En dan was er verder nog belangstelling van de pers. Productiebedrijf AWG&B (’Alles wat Groeit & Boeit’) die voor hun YouTube kanaal leuke filmpjes en interviews hebben gemaakt met een heuse drone! Jawel, we gaan heus wel met onze tijd mee.

Goede zorgen
Deze dag was zowel voor de bezoekers als ook voor de vrijwilligers uitstekend te noemen onder meer door de goede zorgen van Natasha en Jos en hun staf die ons voorzagen van koffie, fris en heerlijke broodjes. Hulde voor de horeca.
In de nazit, bleek dat de opperhoofden van de golfbaan, Gerhard van Galen en Friso Verhoeve, ook tevreden waren over de gang van zaken deze dag. Onder het genot van een drankje en een bijna onmisbaar bittergarnituur hebben we de geslaagde dag afgesloten. Wij hopen in ieder geval een aantal bezoekers dit seizoen terug te zien! Leuker kunnen we het niet maken!

Gea Noë

Bekijk de foto's