Als Paul schrijft, win ik

Een beetje rare kop boven een stukje over de derde Herenmiddag op 20 mei, maar dat wordt nog wel duidelijk.

Een record aantal spelers van 28, tot grote voldoening van ons opperhoofd Bert de Haan en zijn compagnon Wim Vinju, gaat vandaag van start voor een qualifying stableford wedstrijd. Dus zoals Bert dat zegt, de kaarten gaan de bak in. Het uiteindelijke resultaat zal zijn, dat een groot aantal spelers 0,1 punt omhoog gaat, een paar man in de buffer en niemand die zijn handicap verbetert.

Aan het weer heeft het niet gelegen. Heerlijk golfweer met niet teveel wind en af en toe een flets zonnetje. Ik speel vandaag met Adri de Wit en Paul Baarbé. Ik ben er als de kippen bij om Paul te laten marken, want de ervaring heeft geleerd dat dat wel goed moet gaan (zie titel stukje). Wij hebben een zeer plezierige en ontspannen middag gehad. Beide heren zijn niet op hun mondje gevallen en diverse leuke verhalen zijn tijdens het wachten verteld. Daarbij hebben we alledrie ook nog eens goed gespeeld. Paul en Adri allebei 30 punten en mijn naam komt nog later voorbij. Vooral de eindspurt van Adri is fantastisch. Op hole 4, 5, 6 en 7 maakt hij 4 parren achter elkaar, zowaar een prestatie met de moeilijke 5 en 6 erbij. Na afloop op het terras genoten van een biertje en lekker hapje.

De neary is na wat wisselingen geslagen door Wim Vinju.
Birdies voor Mark, Bert, Peter, Ruud, Driekes, Ben, Gerard en Roy 2x.

De uitslag
1. Kees Braam 36 punten hcp 22,1