Balletje-balletje 7 januari

Het is 7 januari en 15 golfers hebben zich om 09.30 uur verzameld om de baan in te gaan. Zowaar een nieuw record voor dit seizoen. Het wordt zo langzamerhand een vast koppel met een lichtelijke uitbreiding naar meer. Alleen (Ilse, jammer voor jou) de dames laten het nog afweten. We spelen vandaag strokeplay en omdat het de eerste keer in het nieuwe jaar is mag van de eerste negen en de tweede negen het slechtste resultaat worden afgetrokken, plus de helft van de extra slagen.

Het is ongekend maar het is opnieuw droog (op een paar spatjes na) en de baan is goed bespeelbaar. Dus vol goede moed de baan in en daar blijkt toch wel dat drank en oliebollen een aanslag hebben gepleegd op een aantal spelers. Ik zal maar geen namen noemen.

Om een uur weer allemaal in het clubhuis en dan maar zien waar de prijzen zijn gevallen. De neary is gewonnen door Ilse en die heeft in haar enthousiasme gelijk maar het balletje meegenomen en de standaard laten staan. Die dacht 'mijn bal is zo dichtbij, daar komt niemand meer aan'. Hij was ook wel erg dichtbij.

Uitslag
Birdies zijn er voor Kees Eitjes en Wim Vinju. De poedel prijs, 3 Heineken ballen (hoe toepasselijk zo vlak na de feestdagen), waar Bert de Haan keihard voor heeft gestreden, gaat uiteindelijk naar Adri de Kok.

Voor het eerst 15 ballen te verdelen voor de uiteindelijke winnaars.

1. Kees Eitjes met 53 slagen, dus 7 ballen
2. Driekes van der Weert met 55 slagen, dus 5 ballen
3. Kees Braam met 58 slagen, dus 3 ballen

Volgende week (als de weergoden het toelaten) zijn we er weer.

Kees Braam

Geplaatst op: 08-01-2019