Balletje-balletje 14 januari

Kans op een enkele bui, mogelijk laat de zon zich af en toe even zien. Prima voorspelling voor een rondje golf op de maandagochtend. Het enthousiasme van de heren voelde als een warme douche. Nog een korte bui, van enig regen-delay was geen sprake. Klokslag tien uur was het droog en gingen we met z'n negenen de baan in. Die ligt er voor de tijd van het jaar niet slecht bij. Er is zelfs nog een keer gemaaid.

Ik speel vandaag met Bert de Haan en Adri de Kok. Beide heren hebben vorige week een strijd gevoerd om de poedelprijs. Voordat de eerste bal was afgeslagen werd door hen afgesproken om vandaag wederom om deze prijs te strijden. Het werd een bitter gevecht, waarbij zeker ook mooie afslagen, pitches en putts de revue passeerden. Tussen al dit geweld heb ik me geprobeerd staande te houden, wat voor het eerst sinds anderhalf jaar resulteerde in een hele stabiele golfronde met zelfs een birdie op de kaart.

Eenmaal terug in het clubhuis, onder het genot van koffie of warme chocolademelk met slagroom, gerekend en de uitslag afgewacht. De spelvorm was strokeplay max 5, waarbij zowel op de eerste als op de tweede negen de slechtste score mocht worden weggestreept en de helft van de playing handicap mocht worden afgetrokken. De neary was vandaag voor Ferdinand Vermeulen. Kees Braam en Ilse Oltmann wisten beiden een birdie te maken. De uitslag is als volgt:

1e plaats: Ilse Oltmann (55 punten)
2e plaats: Kees Braam (59 punten)
3e plaats: Aloys Kroese (59 punten)

We kunnen nog best wat meer deelnemers kwijt in de baan tijdens Balletje-balletje. Als je ook een keer wilt meedoen, zorg dat je op de maandagochtend om 09.45 uur in het clubhuis bent met een nieuw balletje voor in de emmer. Het is écht een gezellig begin van de week en het vroege opstaan dubbel en dwars waard.

Ilse Oltmann

Geplaatst op: 14-01-2019