Herenmiddag 27 augustus

Motto: Aan de top blijven is moelijker dan de top bereiken! (tekst: Bert de Haan en Johan Cruyff)
Heren, de 9e alweer en met 26 deelnemers waaronder enkele gasten, nl. Iwan Pinas (die inmiddels meer leden kent dan een gemiddeld lid en vice versa), Mats Baauw (nog volop in de groei en nu al hdcp 4) en Sander Baauw die samen met de broers Jager een heuse familieflight vormde.
Dit keer Stableford met de neary op hole 7 en 16.

Maar allereerst niet te missen nieuws!
Gert Weijman heeft op deze middag een EAGLE geslagen! In onze historie ken ik slecht drie namen die hem voorgingen, nl. Jo (ja onze), Barry en Ricardo (oud-lid) Wie volgt...?

Om het motto een vervolg te geven. Ik zat in de flight met Bert de Haan, Adri de Wit en Iwan Pinas en ging heel voortvarend van start. Na 9 holes al 21 stfb en ik zag Bert al fronsen (motto). Op de drie holes die volgden vervolgens 3 parren dus na 12 holes al 30 stfb. Adri als flightgenoot razend enthousiast geworden, meldde 'dit wordt een monsterscore'. Bert fronste niet, maar verschrompelde inmiddels bijna en ik wist waarom: namelijk... er kwamen over de laatste 6 holes slechts 5 stfb bij. Bert overkwam dat onlangs terwijl ik toen ook bij hèm in de flight zat, dus ik had het kunnen weten. Wel nog het publiek vermaakt op hole 17, bij de dogleg een bal te laag (what’s new) net over de sloot te slaan welke vervolgens via 2 rode paaltjes weer precies voor mijn voeten terecht kwam, helaas geen oefenswing. Enfin...

De neary, gewonnen door Jo Suwarganda, Jo proficiat!
Birdies, een hele rits, geslagen door Aloys Kroese, Wien Philips, Jo Suwarganda, Jan Koppen, Max Snijder, Peter Jager en onze gasten Mats en Sander Baauw.
De uitslag: 3e Gert Weijman met 33 stfb, 2e Ferdinand Vermeulen met 34 stfb en de 1e plaats toch nog voor Paul Baarbé met 35 stfb.

Rest mij nog te melden dat onze drie gasten alle drie een keurige 32 stfb bij elkaar sprokkelden, waarbij vooral Mats met hdcp 4 niet onvermeld mag blijven met het zeer geringe aantal slagen dat hij maar kreeg. Wat zal opa Peter trots (of jaloers?) zijn geweest!
Heren tot over 2 weken! En wedstrijdcommissie, wat een goede beslissing om dit iedere twee weken te arrangeren.

Paul Baarbé

Geplaatst op: 30-08-2018