Extern toernooi 24 augustus

Op zaterdag 24 augustus was het dan zover: het externe toernooi op de golfbaan het Regthuys. Niet naast de deur, maar voor een leuke baan en een dito wedstrijd willen de fanatieke golfers wel een stukkie rijden, toch? De algehele leiding was in handen van Hans Schouten met assistentie van Paul Baarbé en Bert de Haan.

Ondanks dat de weersvoorspellingen niet al te best waren, hadden zich toch 26 deelnemers naar Winkel begeven om de externe strijd aan te binden. Na een kopje koffie en de broodnodige financiële afwikkeling met toelichting door de supervisor Hans, kon de eerste flight op de Tulpenbaan starten met Pluvius als begeleider. Gelukkig hield Pluvius het bij de start van de derde flight voor gezien, kon Paul opdrogen en werd het prima golfweer met af en toe een stevig windje. Maar ja, je kan ook niet alles hebben.

Het Regthuys is een prima golfbaan met een Tulpen- en een Dijklus die beiden in moeilijkheid toch redelijk van elkaar verschillen hetgeen later in de uitslag ook zou blijken.

Tijdens de wedstrijd werden we op de baan tweemaal getrakteerd op een lekker hapje, eerst warm en daarna koud, lekker dus. En dan ook nog eens de gezellige flights van zowel Tiny als die van mij en je dag kan al niet meer stuk. Door het al genoemde verschil in moeilijkheidsgraad van beide lussen was ook het resultaat navenant met als extra probleem de vaak stevige wind, maar ja, wat wil je in de kop van Noord Holland. Het werd dus iets later dan we gedacht hadden, maar tegen zessen was de hele goegemeente binnen en kon de organisatie met de verwerking van de uitslagen beginnen. Tegen half zeven konden we aanschuiven aan het nasibuffet; een prima afsluiting.

Tijdens het eten kwam de organisatie bij monde van Hans Schouten met de uitslag. En zoals ik al eerder heb opgemerkt was, mede door de sterke wind, het eindresultaat niet overweldigend zoals hieronder mag blijken.

Er was slechts één birdie geslagen door Bram van de Burg
De neary was voor Charl Neering
De Leary was voor Kees Eitjes

De uitslag

Dames
1. Tiny Scholten – 35 punten
2. Yvonne Tuin – 31 punten
3. Monica Leijten – 28 punten

Heren
1. Martin Scholten – 36 punten
2. Hans van Santen – 34 punten
3. Bram v.d. Burg – 32 punten

Alles nog eens overziend een prima golfdag en een compliment voor de organisatie.
Ook namens mijn vrouw Tiny: heren hartelijk dank voor het verzette werk en dank aan onze flights.

Martin Scholten

Bekijk de foto's